söndag 16 september 2007

Norge Open

Första omgången:
Rydén vann i första omgången mot en vitryss. 4-2.
Jon Persson vann med 4-0 mot en rumän.
Tomas Ramstrand vann mot en engelsman med 4-2
Hampus Nordberg vann med 4-1 mot en belgare.

Åttondel:
Geir Erlandsen min gamle lagkamrat från Solna, inte för att han sa ett ord på det året men men, spöade Rydén med 11-9 i skilje.

JP slog ut Hampus med 4-1 och enligt siffrorna var det ganska jämnt men aldrig någon fara för JP´s seger.

Tomas Ramstrand slog ut en österrikare 4-2.

Kvartsfinal:
JP spöar en österrikare med 4-0, bra jobb!
Ramstrand torskar med samma siffror mot blivande vinnaren.

Semifinal:
JP torskar även han mot blivande vinnaren som på vägen fram till final slog ut tre svenskar. Siffrorna hittar jag inte just nu men jag uppdaterar när jag hittar dem.

Final:
Rubstov spöar Erlandsen med 4-2 inga konstigheter.

Värt att notera är att Översjö krossade spårets nye dansk med 4-0 i placeringsmatch och att han dessutom slog Wang Bing med 4-2.

Uppdateringar på gång kring resultat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ingen juniorklass, men Översjö/Kristian Karlsson vann dubbelklassen och slog i finalen ett par från Österrike efter jävligt bra spel. JP vann bronsfinalen mot Mengel, Tyskland, också efter övertygande spel.

max sa...

Då var det placeringsmatcher han vann då?

Den norska hemisdan jag hitade var inte superlätt att tyda så jag uppskattar dina kommentarer din norrbaggejävel.

En lustig sak är att på svbtfs hemsida så stod Karlsson och Översjö uttagna som juniorer.

Anonym sa...

Stämmer att det var placeringsmatcher. Norwegian open är ett ganska bra koncept för de som önskar många matcher för de som inte vinner så mycket på Protouren. Det är först poolspel så slutspel och placeringsmatcher. Bra internationell matchning för upcomers.
Länk till kryptiska resultat. Se Resultater Herrer Runde 5: http://www.bordtennis.no/artikkel.asp?id=3303

max sa...

Var inne på den sidan sent igår men hittade inte all info jag sökte.

Ska kolla mer nu, tack norrbaggejävel.