fredag 28 september 2007

Match för match, lördag

Carlstad-Enig 3-6
Kommentar: Detta förutsätter Wranå, annars 5-5. Måstematch för bägge lagn i första omgången.

Mariedal-Hägersten 6-3
Kommentar: Stor osäkerhet kring Hägerstens lag så detta är en chansning men jag tror att Liao i första och Mariedals starka andrauppställning ordnar detta dessutom är de hyfsade i dubbel i Mariedal.

Stratos-Växjö 0-6
Kommentar: Botten mot toppen. Utan koreanen så kanske Sosa kan slå Fredrik Nilsson men det är högst osäkert.

Askim-Ängby 5-5
Kommentar: Kommer att bli en tuff match. Huang fick sina enda förluster mot ÄSK förra året. Förra året så var det utklassning åt bägge håll och två väldigt olika matcher. Men nu har ÄSK ett starkare lag och förhoppningsvis så slipper Askim lämna WO i fyra matcher som de gjorde förra året.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska vi reda ut en sak en gång för alla.
Växjö har ingen Korean, kommer inte att få ngn Korean däremot en Kines. Om han sen kommer eller inte det har jag ingen aning om.

max sa...

Det var som fan.. jag som varit inte rättat dig när du skrivit korean. :)

Anonym sa...

Ja har funderat lite o e övertygad om att Carlstad slår Enig.
Reviderar mitt tips till 6-2 till Carlstad

Anonym sa...

Tror att Hägersten kan börja serien bra, när Elitserien sätter igång blir det värre.

max sa...

hur tänker du då?

3-6

Fao 2-0
Teknik 0-2
Tobbe 1-1
Arvid 0-2
dubbel 0-1

Otto 1-1
Claus 1-1
Comstedt 1-1
Wranå 2-0
Dubbel 1-0

Hägersten är som sagt ett mcyket osäkert kort för mig då jag inte känner till deras två och trea efter Källberg samt att det lilla jag sett av Källberg inte imponerat, och andra sidan så blir han alltid vassare när det väl drar igång.

Anonym sa...

Tao Feng 2-0
Lundeteg 1-1
Arvidsson 2-0
Bergman 1-1

Dansk 1-1
Otto 0-2
Comstedt 1-1
Svensson0-2

max sa...

OK, vi får se om Wranå lirar-