torsdag 27 september 2007

Paragrafryttare

För en massa år sedan så spelade jag i en Klass 3 tävling i Viksjö. Det var poolspel och jag skulle möta en spelare jag aldrig slagit, han spelade med material och jag var redan på den tiden dålig mot material. Vi hade haft en del jämna matcher men alltid samma utgång, han vann men nu var det fan min tur.

Precis innan hade jag toklimmat och det var nya plattor som inte fäste ordentligt och dessutom så var jag stressad och satte på dem snett. Orutin javisst.

Eftersom jag visste att min motståndare var petig med detaljer om att gummit inte skulle sticka ut och sånt, så jag lånade en klubbkamrats spade. Vi hade likadana plattor (tjocklek och märke) och stomme så det var väldigt liten skillnad på våra racketar.

Jag började grymt och vann första med typ 21-10. Motståndaren var chockad och jag var riktigt på gång. Inför andra set så kommer min lagkamrat och måste ha sitt rack, jag byter då till mitt där limmet torkat ordentligt och min klubbkamrat klippt till kanten på gummit.

Jag berättar för motståndaren att jag byter racket. Han vill då givetvis inspektera denna vilket han får. Givetvis upptäcker han att jag har satt på plattan snett och att man ser några milimeter av stommen på ena sidan.

Han godkänner inte mitt racket och han ger mig inte heller chansen att limma om. Överbladvändaren kommer dit och ger honom rätt.

Jag står då inför två val:
  1. Låna ännu ett nytt racket.
  2. Fila ner stommen.

Jag lånar en nagelfil av en pingsimorsa och några minuter senare är mitt nedfilade racket godkänt. Helt sjukt.

Jag har under denna period helt tappat fokus på matchen och blir slaktad i andra set. Men när skilje sätter igång så börjar jag tokossa på allt för att få ut ilskan på något sätt. Detta betalar sig och jag vinner med 21-19 i skilje efter att ha servat under benet diagonalt mot hans material på bh och sedan piskat en forehand in i hans mage. OSSA!

Lite petigt för att vara i poolen på Klass 3 kan jag tycka.

Inga kommentarer: