fredag 7 september 2007

En av de sjukaste pingisspelarna

För ett gäng år sedan bodde jag ihop med Crona. Han och jag delade en trea på Söder även fast det var min lägenhet.

Nu var det så att jag skulle bort på en kräftskiva och Crona skulle ha förfest med ett gäng polare, bland annat skulle Cider komma dit. Cider spelade på den här tiden tillsammans med en vildhjärna med mycket dåligt rykte inom pingisen. Vi kan kalla honom Malexander Pitchey, så att jag inte hänger ut någon (för nu har ni ingen aning om vem jag pratar om, eller hur).

Hursom så hörde Cider av sig till mig och kollade omdet var OK att Pitchey följde med. Jag var väldigt tveksam men jag fick snabbt höra hur han lugnat ner sig sen han kom till Stockholm och alla de gamla historierna är just bara historia och inte hur han är numera. OK, vad säger man. Man litar ju på Cider.

Strax innan jag ska iväg på min kräftskiva så kommer Cider och Pitchey hem till oss och är ganska berusade redan då de har varit och som Pitchey uttrycker det "Sänkt ett par bira" (det var nog mer än ett par). Jag sitter med en stund och Pitchey verkar uppriktigt liet lugnare än jag minns honom.

Jag drar iväg på kräftskiva med efterföljande utgång och efterfest.

När jag kommer hem vid sjusnåret på morgonen så är såväl Crona som Cider vakna. Det som har hänt är följande.

Cider och Pitchey har blivit så packade på förfesten att de däckat i varsinn soffa. Crona har då lämnat dem där och dragit ut på krogen. Nu är det lite osäkert på vad som har hänt och i vilken ordning men min granne (som jag känner väl) har kommit hem från krogen och hör ett jävla liv i min lägenheten, han har gått in i lägenheten och stängt av plattorna till spisen då den stod på. Han konstaterade också att det var ägg kastat runt om i köket. Han såg Cider ligga däckad på en soffa och hörde en annan person (Pitchey) på toa. Han lämnade lägenheten.

Nästa grej som händer är att någon (Pitchey) spårar ur ännu mer efter sitt omelettfixande och börjar kasta glasflaskor inomhus. Bland annat skickar han en falska genom rutan inifrån och ut på gatan. Här får han en ännu bättre idé, han börjar slänga ut allt gals ner på gatan och bilarna som står parkerade nedanför (två bilar helt repade och bucklade blev resultatet). Givetvis ringde någon polisen som kom till platsen, någon (Pitchey) slängde en falska mot polisen men polisen hann inte se vem som slängde men de kunde se varifrån.

Polisen dunkar på dörren men Pitchey vägrar öppna, han är tyst. Till sist så vaknar Cider. Han öppnar och blir upptryckt mot väggen av polisen. Både han och Pitchey säger att de däckat och inte vet vad som hänt, en av dem ljuger (Pitchey). problemet för polisen är att de inte såg vem som gjorde vad och därför kom de inte vidare i den polisanmälan om skadegörelse de gjorde på plats.

Crona betalade rutan och några pengar från Pitchey fick han aldrig. Så kan det gå.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vem hade Crona lånat pengar av för att betala rutan?

max sa...

mig..

Anonym sa...

Ah, att crona betalar rutan är faktiskt sjukt.

Anonym sa...

inte cider iaf

Anonym sa...

Den som inte har några fordringar på Pitchey räcker upp en hand! :-)

Anonym sa...

pitchey bör hålla en låg profil om han vill komma till huvudstaden någon mer gång... en jävligt låg profil...