lördag 10 maj 2008

The best

Absolut det bästa.

Detta har varit den absolut bästa dag jag har haft som åskådare i en pingishall. 16 dels finalerna för herrarna där en OS-plats stod på spel på varje bord var helt galet.

Det var inte alltid det bästa spelet men det var så mycket känsla i luften att man kunde ta på den eller som en förbundskapten sa till mig i veckan:

”Det är som en dimma i hallen och den är så tjock att man kan skära i den med kniv”

Svårt att beskriva känslor och intryck men jag har en mängd videofilmer från olika matcher där det visas så mycket känslor att jag blev gråtfärdig.

Mer om det senare då jag inte hinner redigera ihop dem här på plats. Men några riktiga godbitar finns det som när Carneros vann och blev så lycklig att han inte var han skulle ta vägen, en kämpe mer värd än de flesta att få åka till OS. Ungrarnas matcher var också underbara då deras hemmapubliken stödde dem så enormt. Att min favorit Apolonia vann mot Blaszczyk med två bollar i skilje var också underbart.

Ni som gillar pingis hade verkligen velat vara här idag, en upplevelse värd namnet minst sagt!

Inga kommentarer: