torsdag 29 maj 2008

VM i Rio! 4

God Afton/God Morgon!
Så var det slut på det roliga...

I första omgången av slutspelet vann jag mot en österrikare med märkligt Neubauer på bh. Jag manövrerade ut honom och vann med 3-0. Bild bifogad, domaren i mitten och den smidige österrikaren till höger.

Nästa match mot en ryss och jag var grymt taggad. Ryssen var bra och undertecknad fick gren. 0-3 och utslagen.

Det visade sig sen att ryssen var betydligt bättre än jag trodde. Han var nära att slå Janos Takasz från Ungern, numera Schweiz. Takasz var 4:eman i Ungern på 70-talet när Jonyer, Klampar och Gergely vann VM-guld i lag. Takasz spelar ungefär som Jonyer och det var en fröjd att se honom spela. Pingis kan inte bli roligare att titta på än så här.

Idag dubbel med Ingvar Jönsson. 2 tyskar i första och om vi mot förmodan vinner har vi Kalinic/Yoxiang. Jag lovar att vi inte vinner. Efter det flyger jag hem.

Hoppas att rapporterna från Rio har uppskattats!

/Göran Aldvik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för rapporterna Göran!

Följer Er och kollegorna via Weben.

Tyvärr hade jag ingen tid att medverka.

Kör kanske EM i Kroatien nästa år.

Dansa lita samba med läckra damer innan Du åker hem Göran!

Anonym sa...

bra inlägg göran!

Magnus Kindblom sa...

Mycket roligt att läsa!

Anonym sa...

du ser ut att trivas göran, kul läsning och ha en bra flygresa hem.