söndag 25 maj 2008

VM i Rio! 2

God Afton,
Så var första dagens spel avklarat för min del.

Jag vann alla 3 matcherna med 3-0 och spelade faktiskt väldigt stabilt. Brassen var riktigt bra, kinesen hyfsad och finnen totalt hemsnickrad (och mindre bra).

Jag hann inte se så mycket av de andra svenskarna men jag såg att Ingvar Jönsson från Skåne gick vidare med ganska liten marginal.

Slutspelet i min klass, Juniorer 50, lär bli tufft. Både Milan Orlowski och Zoran Kalinic syntes i hallen.

I morgon är det dubbel poolspel och jag spelar med Ingvar. Det känns som totalt lotteri. I morgon kliver också de riktiga juniorerna in i tävlingen, Herrar 40-49. Åke Huss kommer att bli giftig!

Jag har bifogat en bild på mina kombatanter i poolen. Det var innan vi började...

/Göran Aldvik

3 kommentarer:

pierre(backhand)lönn sa...

aldvik vilken legendar asså! lycka till i fortsättningen göran:)

Jompa sa...

Håller tummarna för dig Aldvik!

Håkan sa...

Kul med rapporter från Göran! Heja Sverige! Här kan man följa turneringen dag för dag:http://www.cbtm.org.br/