torsdag 15 maj 2008

JSM 2008

Uppe i norr så sker det igen, SM alltså. Kommer inte att kunna skriva något nu i helgen om Sm så om någon som är på plats vill göra det så vore väl läsarna och jag mycket tacksamma.

Nåja, mina tankar inför JSM.

HJ17
Storfavoriter i klassen är Mattias och Kristian Karlsson. De har bägge två vunnit på WJC-touren i år och dessutom spelat bra i elitserien. Kristian har inget SM-tecken i singel och har stundtals haft svårt att övertyga nationellt samtidigt som han imponerat internationellt. Mattias är regerande mästare då han vann HJ17 redan förra året.

Utmanare till desa två är de semiseedade främst och då avser jag Mattias Översjö och Simon Arvidsson. Bägge två har kapacitet att vinna klassen och bägge två har Sm-titlar med sig i bagaget sedan tidigare. Missade först Viktor Brodd som spelat ute på WJC under våren och som kommer slåss i Söderhamn om en elitserieplats nästa säsong.

Vidare så tror jag att Harald Andersson och Andreas Kvist är de som kan utmana de bästa och kanske utmana om slutsegern. De övriga får göra upp om att skrälla i en enskild match.

Tre EM-platser är klara för mig och det är för Kalven, Arvid och Mandel. Är osäker på om Blomman tar ut 4 eller 5 spelar i HJ så det kan vara en eller två platser som står på spel och SM-spelet kan avgöra detta.

DJ17
Storfavorit Malin Pettersson sedan ingenting, ingenting och ingenting.

Quach, Lund och Andersson gör upp om vem som får silvret för guldet går till Hasses lillsyrra.

P14
Återigen så finner vi två favoriter, Anthony Tran och Hampus Söderlund. De tillhör bägge två europatoppen och är givna i årets EM-trupp. Tran känns som den som varit bäst såväl inbördes som resultatmässigt och han är min favorit till slutsegern.

Utmanare om EM-platserna är Adam Andersson, Carl Åkerlind och Viktor Fredriksson. Jag skulle bli mycket överraskad om någon av dessa vann hela tävlingen även om de säkert kan pressa de bästa en hel del.

F14
Den mest öppna klassen enligt mig. Toppseedade Väyrynen och Carlsson från Ärtemark utmanas av en uppsjö spelare. Moskovits som om hon håller hela tävlingen kan slå alla. Zetterström som ofta spelar fint när det gäller som mest. Engelsson och Orova har också haft en hel del framgångar under våren.

Måste jag tippa en vinnare så blir det Carlsson även om jag tror lite extra på Moskovits just denna tävling, bara en känsla inget annat.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Blomman kommer definitivt ta med Brodd till UEM

max sa...

missade faktiskt honom ska jag erkänna.. förlåt Viktor.

Du är verkligen med i kampen om en plats och även du kan utmana om en topplacering. Jag redigerar in dig i mina kommentarer..

Anonym sa...

Ja tror ryden vinner F 14 !

Anonym sa...

Arvid till EM då?

max sa...

står inte han med?

Anonym sa...

Tror Eric Zacco kan skrälla i P14 om han är på rätt humör. Den killen har talang. kvartsfinal för Erik tror jag

Anonym sa...

mandel är skadad i armbågen och har svårt för att slå hårt med FH..

Anonym sa...

tor det blir ne 14 åring som vinner p 14..

robban

Anonym sa...

Trots ett år kvar i klassen - Johan Hagberg Spåret kan skrälla med rätt lottning

Anonym sa...

live elleR?

Anonym sa...

Martin Lovewn gjorde dagens bästa match mot pernhult vann överlägset med 3-1 för första gången OSSA!

(pernhult åkte i poolen )

ja vann 2 matcher la sissta med 13-5 i skilje mot wernfelth sen åkte ja på boll räkning rolit !!

Sveden ute ur poolen!


hmmm nå mer intressant ?


Görman kom endast tvåa i sin pool efter pontus johansson som är i samma ålder !

Nu väntar dubbel!

max sa...

Bra jobb Marko! Fortsatt så

Anonym sa...

axel abrahamsson kan skrälla rejält bara så ni vet!!!!

Anonym sa...

din mamma kan skrälla

Anonym sa...

tyzzzzzzzt marko!

Anonym sa...

Hoppas att Malin vinner, hon är favorit. Men man ska aldrig räkna bort Melcher.

/HasseDeff

Anonym sa...

denna gången kan du nog räkna bort henne hasse, tror inte hon spelar :P

Anonym sa...

tran skadan lämnar wo..trisst

Anonym sa...

Är inte sådan där inlägg lite "ovärdiga".

Vad Melcher gillar eller inte är hennes privata ensaker.

Efter uppstuds

AA