lördag 24 maj 2008

Tyska liga finalen

Ska tippa alla matcher, rätt resultat för jag sedan in under mitt tips.
Förstadubbel
Vinnare Düsseldorf
3-1
Andradubbeln
Vinnare Düsseldorf
3-0
Süss-Ma wenge
Ma Wenge brukar höja sig i viktiga matcher och har denna säsong 2-1 på tysken. Han vinner idag igen.
3-1
Boll-Tokic
Allt annat än att Boll styckar upp Tokic som en lite griskulting är et steg framåt för Slovenen som spelat bra under hela året men som alltid är chanslös mot Boll.
2-3, jätteskräll! Förvisso var ligaguldet redan klart när matchen spelades så det kan ju ha påverkat.
Korbel-Baum
Given seger för tjecken som är klart bättre än den unge tysken.
3-1
Ovtcharov-Steger
Helt öppen match och Steger måste spela mycket bra för att ha en chans. Jag tror dock att Ovtcharov vinner då han enligt mig är strået vassare.
1-3, betydelselös match.
Boll-Ma Wenge
Boll är störtsäker här och vill vinna inför hemmapubliken, tysk seger.
3-0, betydelselös match
6-1 slutresultat.

Om det blir en annan uppställning så har ni mina tips match för match nedan.

Süss-Tokic
Süss vinner
1-3, betydelselös match
Korbel-Steger
Korbel vinner
3-1, betydelselös match
Ovtcharov-Baum
Ovtcharov vinner

Det märks vem jag håller som favorit va?

Tyska mästare Düsseldorf!

1 kommentar: