onsdag 14 maj 2008

Träning

Imorgon är det träningsdags igen efter 9 dagars uppehåll. Suget är enormt efter en massa bra pingis på näthinnan.

Men innan det är pingisträning så är det dags att träna PES 2008, så barnslig är jag.

Har blivit utmanad på detta spel av en pingisspelare så nu måste jag börja träna. Är helt OK på detta spel men jag vet inte hur bra motståndaren är så nu är det bara att jobba med tummarna.

Förresten.. samtidigt som träningen pågår så kommer det att spelas KM-final för Norrtull.

Sebastian Silver mot Patric Jönsson och riktig gruspingis att vänta. Video på detta kommer att komma och deras eventuella utbrott kan bli en fröjd för öga som öra.

78 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, det kommer nästintill att bli bollräkning med två fisklirare som inte kan avgöra.

Ser också fram emot morgondagens träning och tillika ett genrep inför Smeslaget!

Vi ses imorgon Max!

//JÖ

Anonym sa...

finns ju en klubb som heter fisklir:)
smeslaget just det fan!
själv har ja börjat med ett jävla bantar reccept får se om ja orkar spela på lördag! ja e tokhungrig redan:) vågen sa 108,6 i morse men om 13 dar gissar ja på 95kg:) pierre

Anonym sa...

Gissar på att det är jompa du ska lira mot ;)

Anonym sa...

Gissar på att det är jompa du ska lira mot ;)

max sa...

Precis eller Gris 3 och 4 som vi kallar honom här hemma..

Jompa sa...

Ramos passar Guti som slår en smekande kross ut till Robben. Robben gör sin gubbe på kanten och sätter den rakt på skallen på en Raul i toppform...

Akta dig Max för grisen börjar hitta målformen!!

Jompa sa...

Jocke, hur går det med bh-spelet i mitten? Har hört att herrn gått över till kortnabb?

Anonym sa...

Tjena Jompa!
Jorå köpte ett kortnabb och limade på det på stommen jag köpte av dig uppe i sundsvall.
Gick sjukligt dåligt när jag provade det för två veckor sedan, men så är det ju natt o dag mot det nabb jag kör med idag.
Har du börjat hårdträningen inför nästa säsong ännu?

//JÖ

Jompa sa...

Ja, det är ju inte riktigt samma sak. Men jag tror det finns en lösning ändå när det gäller att hitta något likvärdigt. Får in en ny platta inom kort som jag tror mycket på.
Hårdträningen får vänta ett tag till men lite pingis då och då blir det ändå. Är grymt spelsugen och kommer nog lira en hel del fast det är lite off-season.

Lycka till på genrepet imorgon, Jocke!

Anonym sa...

vad har norrtull för lag i superettan nästa säsong?

Anonym sa...

vilka lirar smeslaget?

Anonym sa...

Pierre, vad går bantarreceptet ut på?? Några tips? Hehe. Det bästa är ju om du mäter midjan nu och sedan om 13(varför 13?)dar och ser någon skillnad. Vikten går alltid i andra hand. Fast då utgår jag ifrån att du gymmar lite också?
Eller vid närmare tanke har du själv tagit fram bilden av att du är rätt lat, så du kanske inte orkar med sånt?? =P

Max, vilken tid börjar träningen? Har du ett låneracket så kanske jag orkar ta mig förbi. Eller ännu bättre, JÖ, har du ditt gamla racket kvar så kan jag ju låna det bara för skojs skull? Känner inte direkt nå pingiständning ifall folk på bloggen tror det, men det är kul att lira nångång om året med några lirare man inte träffar varje dag och dessutom spelare som är sköna hehe.
Ska bara dra ett gympass med Robban dessförinnan ;)

Arre

Anonym sa...

har du 81 poäng jocke?? det e nog 6 poäng i kvarten hehe..
men tänk så hör hastmats å törnberg du slog skulle komma top 4 i klass där så du borde minst bli 2a:-)

robban

Anonym sa...

hahah tror inte dieten går så bra om man går och e hungrig..meningen är att man skall ersätta den me nån mrp(meal replacment) som ger en mättnadskänsla..annars kommer man bara bryta ner sig själj å få hjärtsnurr vid pingisbordet!

ett tips kan vara att lägga ner me pingisen ett x antal år å börja springa varje gång duskulle lirat pingis så kommer du nog gå ner fort..

robban

Anonym sa...

max, vet du vart bröderna tiusonen tagit vägen?
robban

max sa...

Träningen börjar 18.30

Jag har låneracket om du behöver med slitna plattor men om jocke har ett rack att låna ut så kanske det är bättre..

Robban,

Känner inte bröderna så jag vet inte var de är.

anonym,
Tack för påminnelsen om att nsk spelar div 2 nästa säsong.

Anonym sa...

ska du lira pingis halv sju å gymma kl 7 arash hahah lycka till

robban

boss sa...

Max, det finns faktiskt ett Norrtull lite högre upp i seriesystemet. Norrtulls BTK spelar i Superettan nästa säsong...

Anonym sa...

Stämmer det att Jocke Öhman slog Mika Hasmats? Tung merit isf.

Anonym sa...

stämmer det att öman blev förnedrad av 11årige johan hagberg från spåret?ahahaha

Anonym sa...

Mycket snack om mig på den här bloggen...

Ja, det stämmer att jag slog Hasmats ånyo i hans hemmahall.
Till saken ska nämnas att det var en riktig skitmatch som nog varken jag eller Mika är speciellt stolta över.

Ja, det stämmer att 14-årige supertalangen Hagberg slog mig med 3-1 nyligen.

Ska bli spännande att följa den killen i framtiden!

//JÖ

Anonym sa...

hahah faan jocke du riktigt poppis på bloggen ju!!!

supertalangen hahaha.. känns det bättre då?

hur gick det i klass 2 i sportkransenspelen???

robban

Anonym sa...

Det kommer du väl ihåg robban? Du föll ju med 3-0 mot Supertalangen Hagberg... ;-)

//JÖ

Anonym sa...

Att Söderhamn har döpt sitt farmarlag till Norrtull är pingissveriges största fadäs genom tiderna!

Anonym sa...

jocke verkar vara farligt o vinna matcher:) robban springa e inget för mig ja älskar ju pingis o calzone för mkt för det hehe! det går bra efter ett dyngn har ja gått ner 1,4kg så gångra det med 13 så e ja nöjd hehe!

Anonym sa...

sista va ju snart snärta lönn!

Anonym sa...

¨jocke öman!!!
i det stämmer att jag torska men jag vann ett sett hahah för att sedan krossa honom me 3-0 i helgen som va..

i första matchen mötte jag ju dig jocke å säg inget annat än att du blev förnedrad totalt. ahahha

jag e bäzzzt

robban

Anonym sa...

jocke tog time out när han låg under me 7-4 å 2-1 i set..
direkt efter så slänger han upp bollen så högt att gyyd hinner kyssa den för att den sedan ska studsa rakt neri golvet:-) hahaha jag doooog, hela hallen doooog av garv ahha

robban

Anonym sa...

Lönn, här lägger man ner tid åt att skriva ett inlägg och du lägger inte ens märke till det???

Arre

Anonym sa...

Max, säg till nästa gång ni ska lira så försöker jag svänga förbi. Trodde jag skulle hinna med både gymmet å pingisen men måste dessvärre prioritera gymmet =/

Arre

max sa...

Boss,

Det var därför jag skrev nsk och inte nbtf..
;)

max sa...

Supertalang och 14år från spårvägen är Tran.. ös inte på med superlativerna på spelare som är duktiga.

Anonym sa...

hahaha...hagberg e väl typ 11 men jocke vill helst att han ska va äldre hahah å supertalang..aldrig!

Anonym sa...

haha arre va ska ja säga egentligen:) ja går på diet! äter inget fett o inga kolhydrater! men ja kommer säkert banga redan imorgon typ:) imorgon e det kaffe det till frukost
ett kokt ägg o lite rökt skinka till lunch o till middag en selleri o ett äpple:) haha ja kommer dö imorgon/pierre

Anonym sa...

Ja, vad säger man, så har Robban återigen börjat med sin pajkastning.... orkar inte bemöta hans larvsnack...

Tyvärr blev det inte någon KM-final ikväll då Patric inte dök upp.
Trist för Sebbe som kom laddad dit.

//JÖ

Anonym sa...

Hagberg är född 1994 och rankad 3a i sin ålder i distriktet.

Anonym sa...

Pierre, inga kolhydrater?? Det är väl inte så smart. Jag hoppas du var ironisk där. Vart ska du då få energi till å spela pingis ifrån?? För energi behövs väl för att spela pingis, inte sant??

En selleri och ett äpple? Haha, lycka till å uppnå mättnadskänsla efter det! Om du vore en dominobricka i ett dominospel så skulle du vara den första som rasar och aldrig mer klarar sig upp! Kom igen nu, käka havregrynsgröt till frukost, din rökta skicka till lunch och något i stil med tallriksmodellen till middag så du får i dig nå kött oxå människa!

Jocke, jag tycker Robban har övergått till rätt roligt skrivande nu faktiskt. Ditt uppkast é så pass högt så det inger ett gott skratt! :-)

Arre

Anonym sa...

Ja, Robban och Arre, ni är allt ett par lättroade lirare ni... hahaha


//JÖ

Anonym sa...

Lätt för dig att säga! Du ser ju inte när du själv kastar upp bollen som en åzzna! Men nu riktar vi oss inte på några pajkastningar hahaha. Jag hör gärna mer om dieten. Det går ju bra in under huvudämnet "Träning" så Max inte blir alltför sur =)

Arre

Anonym sa...

hahaha..

jocke, gillar du åzznor med Z??

om du käkar allt det där på en dag kommer du blåsa bort som ett lönn löv!!!

robban

Anonym sa...

i tidningen qx blev stigas nya stommé utnämnd till månades sexleksak! kul att sporten vidgar sig även utanför pingishallen!

robban

Anonym sa...

Jag kan inte låta bli att dra en liknelse mellan er och bill och bull... ;-)


//JÖ

Anonym sa...

Syns på Sme-slaget Jocke.....skojar bara...Skärbo....förresten....har beställt nya belag.....det ena svårare än det andra....toksugen på att prova dom. Drar till Japan men tillbaka den 6/7. Därefter tänker jag träna in plattorna innan det är dags för Enig-Spelen i Borgholm. Hör gärna av dig om du vill ha en "material-dag" tror att det finnse bra grejer för din spelstil där

Skärbo

Anonym sa...

jag hoppas inte du blir klass1 jocke för annars kommer jag ju inte få krossa dig:-)


tyzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt

Anonym sa...

Tjena Mange!

Blir nog ingen materialdag, vi tränar bara maj ut och butikerna har inte fått de nya långnabben än.

Så det får nog bli till hösten är jag rädd för.

Ha en bra sommar!

//JÖ

Anonym sa...

jocke..ska du inte satsa på en ny karriär som funktionär eller dommare inom pingisen..tror lyckan kan va större där..

robban

Anonym sa...

ps.jag har hört att skansen söker nån som kan ta hand om alla åZZZZZZZZZZNOR..nått för dig?

robban

Anonym sa...

jocke öhman e ju åzzzzznan

Anonym sa...

Kan alla sluta snacka skit på den här bloggen?? Jag vill höra vad Pierre har att säga!

Arre

Anonym sa...

kategorin här e träning.. alla som tränar pingis e åzzzzzznor me Z!

max...du skriver bara om elitserien och syyperettan.. vore trevligt om du kan skriva lite om dom lägre serierna tex div 8 mm... e inte alla spelare lika värda??
hur värvar tex ösmo inför nästa säsong i 7an??

robban

Anonym sa...

Robban, ska inte du börja en karriär som höjdhoppare??

//JÖ

Anonym sa...

varför just höjdhoppare?? min spänst är inte direkt den bästa..

robban

Anonym sa...

dinmamma.se

Anonym sa...

åzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznna

Anonym sa...

talk too my hand because the face aint lisstenning mother fucker

Anonym sa...

i like you blogg

robban

Anonym sa...

your

Anonym sa...

jocke öhman sitter säkert hemma å smeker sin stomme å gnuggar sina nabbar inför eskilstyyna..
jocke, gör nått vättigt av helgen som att mata dina åzzzzzzzzzzzzzzzzzznor!

det e bättre för dig att skita i tävlingen och säga att du fick 81 poäng än att åka dit och kriga och misslyckas, mer förnedrande..

robban

Anonym sa...

Pierre Lönn är bög

Anonym sa...

Är det sant att alla i S-tälje är bögar? Jag har sett en film på när p zackrisson hade något på g med peter giös

Anonym sa...

paolo wiklund är gravid

Anonym sa...

jerry carlen är pappan

Anonym sa...

jag är varken "robban" eller "arre" och jag tycker pingis är en mammaknullarsport. faktum är att jag inte ens vet vilka idioter dom är!!! men dom är i alla fall resonabla med tanke på att dom skriver vetiga grejor på din blog vad du nu heter! tycker inte bloggen. dacks för undergång?? jag var förbi en sväng på en tävling på öland i fjol och jag tyckte alla spelade gay och luktade bajs!

Anonym sa...

max, jag är inne på din blogg..men det är nån annan sköning som skriver personattackerna om s-tälje..kolla bara ip adressen om du inte tror mig!!!

robban

Anonym sa...

Håkan Rohjälm och Roger Sjöholm, är det samma person?

Anonym sa...

Det kommer ett terrorattentat mot Norrtull i nästa styrelsemöte. Fladder kommer vara involverad.

Anonym sa...

robban, tack för att du är en sköning. håler helt på din sida.

Anonym sa...

sportkransen säljer sexleksaker från och med nu. nånting för s-tälje?

Anonym sa...

anders svensson är intresserad av wille svedberg, någon som visste det?

anders eriksson

Anonym sa...

är det sant? varför har du inte sagt det tidigare till mig för?

christoffer harrysson

Anonym sa...

Sven GÖran Eriksson klar för Norrtull. Är det sant?

/HasseDeff

Anonym sa...

Sven GÖran Eriksson klar för Norrtull. Är det sant?

/HasseDeff

Anonym sa...

Roger Lagerfelt är en bra spelare men inte nå vidare utanför hagen. har sett han på dansgolvet där han bara raggar män! /Emil Redig

Anonym sa...

Sverige får råstryk av Kanada just nu. Varför svarar du inte på bloggen för? Tittar du på matchen eller? Inget att titta på om du räknar dig sjävl som svensk ju. du kanske mår bra om dom bara förlorar med 3-5? det är ju inte ett dåligt resultat eller?

Anonym sa...

nån som vill komma å lira div 4 med mig å arre i 4an?

robban

ps..inga pingisspelare är välkomna!!

Anonym sa...

Knappast!!!!

Anonym sa...

Robban, vänligen dra inte in mig i pingissammanhang. Jag har kastat bort mitt racket av en anledning. För att inte börja igen! Kan lira nångång om året och isf med något låneracket för skojs skull men tänker inte ödsla mer tid åt en sport jag helt enkelt har tröttnat på.
Så hädanefter, om du ska försöka värva talanger till ditt div4 lag, locka inte med att jag spelar med! :)

Arre

Anonym sa...

det var därför jag skrev att inga pingisspelare är välkomna så du kan va me haha

i vårt lag kommer man inte använda pingisracket utan kyyyykspryytor å döda alla åzzzzzzzzzzzzzznor


robban