måndag 26 maj 2008

MINST trea..

Appropå den senaste stockholmsrankingen så ville jag stämma av hur en av de berörda spelarna ser på den och dess aktualitet och vikt. Jag jagade därför reda på Spårvägens nyförvärv John Wall och stämde av hans tankar. Intervjun blev kort men mycket kärnfull enligt mig även om den inte handlar om själva rankingen så mycket. Läs själva!

Max- Jag har kommit över den senaste stockholmsrankingen John och jag tänkte ställa ett par frågor till dig om den.

John- Det låter bra. Hur ligger jag till?

Max- Du har avancerat från åttonde till fjärde plats på rankingen, känns det rätt att du avancerar så många platser?

John- Ja, jag slog ju en av våra landslagsspelare på SM alldeles nyligen. Men vilka ligger före?

Max- Zögge, Hajen och Kassakon.

John- Haha.. då borde jag ju ligga högre upp, hur kan jag ligga fyra?

Max- Det beror nog på att de andra som ligger före dig är med på sverigerankingen och det gör inte du.

John- Ja, men jag borde ligga MINST trea.

Max- Får jag citera dig på det?

John- HAHAHA, nu tog det här samtalet en helt ny vändning.

Max- Skitsamma jag kommer citera dig oavsett du vill eller inte.

John- Gör det, det är helt OK. Jag ska gå om Hajen innan säsongen är slut också.

Max- Perfekt! Ännu ett citat.

John- Inte för att det spelar så stor roll men jag krossar Kassakon varje gång på träningen och det är efter ett år nästan helt utan träning.

Max- Nu har jag så att det räcker John. Tack för den här gången.

John- Tack själv hörrö.

*

Kan man ana ett hål i fasaden hos spårvägen eller är detta bara ett mått på sund konkurrens och vilja att förbättra sig? Vi vår se under säsongen hur det går.

35 kommentarer:

lusifer sa...

trodde jocke öhman och gripler skulle va me.

Teacher sa...

Rekords Elitserietrupp har nu offentliggjorts :
http://hd.se/sport/2008/05/25/rekord-vaervar-gammalt-och-nytt/

max sa...

Har läst den artikeln och uppdaterade silly season länken häromdagen.

lusifer sa...

ere nån som vet vart asim saifi ska spela nästa säsong??

gick rykten om den pakistanska ligan men han hot bilden mot pingisspelare där nere e så stor att han tackade nej..
frågan e vart han ska lira nu??

Arre sa...

ska vi träna brösten robban? brösten?? hahah

Jompa sa...

Viktigt att ha mål med sitt spelande... =)

Arre sa...

vad har du för mål jompa??

lusifer sa...

max.. varför står det inget om div 4-7??
undrar fort hur ösmo och rinkeby värvar??
tycker att alla divisioner ska behandlas lika!!
eller va säger du?

max sa...

Läs inlägget Arre.

Han ska gå om Hajen.

lusifer sa...

ere någon som kommer våga åka till rikeby för att spela?
tar man bilen blir den styylen
tar man tyyben blir man rånad
går man blir man skyyten

rinkeby kommer ju vinna serien varje år

max sa...

Jag vet inte vad jag ska skriva om dessa divisioner då jag knappt vet vilka spelar i mitt eget lag.

Dessutom så är det för många lag att hålla reda på och ganska svårt att få reda på något om dem.

Dessutom så är det ganska ointressant för många hur det går i stockholms div 7.

lusifer sa...

tycker det verkar som att dom lägre serierna disskrimineras!!!

du intervjuar ju spårvägare.

ring ashmed alii 073 6788778 å kolla hur dom värvar!

Arre sa...

Jag tycker det är oerhört intressant att veta hur det går för alla i div7. Max, jag tror du underskattar intresset. Även Robban tycker ju det är intressant. Finns många sämre spelare som gärna vill veta hur det går i sina respektive serier också parallellt med bra pingis...

lusifer sa...

max.. ska vi ta en davis? du å jocke mot mig å arre.. alla lägger in 2 lax var..

Arre sa...

Hehe, jag bangar inte. Bara Jocke kan låna mig sitt racket igen för jag har inget annat. Berör pingisen pengar så är jag näst intill alltid på! Måste bara avgöra oddsen relativt chansen att vinna, och sen spelar jag =)

lusifer sa...

tycker det e synd att bloggen bara riktar sig till pings .... som inte har nått liv..
tror det skulle va bättre för bloggen om den breddar sin målgrupp me lite lägre serier..bara för att nån lirar i div 5 kan den va bättre än nån i div 1..

lusifer sa...

synd att det inte gick att betta på vilken spelare på rankingen du hade intervjuat! då hade jag plussat !!

lusifer sa...

hoppas ni e på.. men eftersom varken du eller öhman hade så stor chans e det tveksamt..

jag lovar att inte göra den där serven så det blir lite spel

lusifer sa...

oddset på att du säger att det e tyyr när man vinner me 11-9 e rätt liten

max sa...

Den daviesen kommer ni aldrig att se röken av.

Jag spelar inte om pengar till och börja med.

Angående lägre serier så är det välkommet för er att skriva om dem om ni vill så publicerar jag.

Jag får hjälp med många serier, det är omöjligt att bevaka alla själv som ni säkert förstår.

lusifer sa...

ahhaha jag döör hahaha

Arre sa...

Du spelar inte om pengar men du spelar om en läzzk! Jag fick aldrig läzzken förresten, so u owe me one! ;) hehe...

Okej, senaste nytt i sumpans lag i div5 norra tror jag det heter. sedan tidigare har klasspelare som itthiphon sripakho, christer baskin och robert pettersson lämnat laget. nu är det även klart att arash rezai, patrik eriksson-åkerlund och tobias nelson lämnar laget vilket gör att laget för nuvarande endast består av en enda spelare, detta av veteranen torbjörn "luffaren" tiusonen. ska bli intressant vilka som får spela med han nästa år. kanske blir det tony tiusonen, robin paulsson samt nåt nyförvärv? max, är du inte intresserad??

Jompa sa...

Arre, jag har som mål att bli en bättre spelare och genom det klättra upp någon placering i laget!

Arre sa...

Bra svarat jompa.
Att slå en spelare inbördes behöver inte betyda att du är bättre än spelaren gentemot andra spelare. Syftar inte på dig nu utan mer allmänt. Men självklart vill man ju inte vara sämre än en spelare som man vet att man slår. Din prestation mot Axelqvist måste ha varit otroligt bra. Har även hört att du har vunnit mot han tidigare så. Men man får ju inte heller glömma att till exempel Kassako har haft matchbollar mot Fredrik Håkansson osv. Försöker inte ta hans sida nu eller nåt. Menar bara att man inte får glömma sånt heller. Kanske inte avgör den senaste rankingen så mycket men det är sånt som avgör i längden.

lusifer sa...

alla vet att åpplet ska va högre på rankingen..

max sa...

Kan inte Lusifer ge oss sin ranking?

Arre sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lusifer sa...

1. din mamma
2. jocke åzzzna
3.jerry carlen
4. magnus lewis
5.johan strandberg
6. äpplet




1056. max ansbro

rymdbloja@gmail.com sa...

Hur kan jag bara vara nummer 13?

Arre sa...

Pierre, du läser säkert här iaf. Hur går dieten??

Arre sa...

Magnus Lewis är bäzzt!

Arre sa...

Det var för övrigt han som inspirerade mig att börja med nabbar då jag inte vann mot han i två matcher i rad och ansåg mig vara bättre än han...

lusifer sa...

bantningen går nog inget vidare med tanke på att han inte svarat så han har nog inte så mycket ork antar jag..
tycker det e ynd om bantningen gör så han inte orkar skriva på bloggen!

hoppas sellerierna smakar!

pierre(backhand)lönn sa...

ja grabbar ja gav upp efter tre dar o mest på grund av att orka spela smeslaget:) men meningen e att ja ska väga 13 kg mindre när div 1 börjar o 3 e redan borta så 10kg kvar!! va ni sugna på o va med o vinna div 3 :)

lusifer sa...

så du satsar stort inför div 1? vilka ska ni spela med da så ni håller er kvar eller ni kanske lirar elitserien om 2 år:-)

haha så ni kommer vinna 3a också?
inte skoj för motståndarlagen att veta att ni redan vunnit serien:-)