tisdag 30 september 2008

Blandar lite

Det är inte bara de stora matcherna som får uppmärksamhet här på bloggen. Nu över till den lägsta av de nationella serierna nämligen div III.

Här kommer kvoterna från Div III ÖSNÖ

Vireberg
Håkan Ahlgren:6-0
Martin Andreasson:7-1
Andreas Nordling:4-2
Dennis Johansson:7-1
Mikael Svensson:3-1

Österåker
Johan Mellnäs:8-2
Michael Hübinette:6-4
Björn Wretström:4-2
Tommy Meyer:4-3
Johnny Slätt:2-2

Ulvsunda
Lars Afrell:6-0
Robin Renman:7-3
Nosrat Safai:7-3
Lennart Schön:1-1
Lars Andersson:0-2
Hans Johansson:1-5

Ängby PK
Anders Åström:8-3
Kevin Siu:5-5
Mikael Lundh:5-6
Jonas Stener:4-7

VIK-47
Anton Nyman:7-3
Lars Eriksson:4-1
Kaj Wahlund:2-2
Johan Tufvander:1-2
Michael Pettersson:4-6
Marcus Pettersson:2-6

Vällingby
Stefan Diös:3-0
Kurt Larsson:6-5
Olle Rondin:3-2
Olle Eklund:5-5
Pedram Hamdoullazadehkivi:2-3
Erik Ahrsjö:0-2
Emmanuel Markatatos:0-4

Fore
Peter Nyrén:5-6
Björn Andersson:4-6
Stefan Nero:0-4
Christer Gustafsson:0-5
Stefan Johansson:2-8

Täby
Tony Fang:1-3
Tommy Berndtsson:1-3
Oscar Eriksson:2-6
Ludwig Jonsson:0-4
Stefan Brodin:0-4
Daniel Ekdahl:1-7

Kan inte garantera att alla som skickar in sina kvoter får med dom, denna tog jag med för att jag har mött typ 20 av spelarna på match.

11 kommentarer:

Anonym sa...

man kanska ska skicka in kvoterna efter seriespelet i div 4 södermanland efter första sammandraget:) ska bli kul o spela där o sen helgen efter i div3 på lördagen o sen div1 på söndagen!! jokerregeln e ganska skum!!!

max sa...

När jag går igenom spelare för spelare så är det inte många jag har pluskvot på. Tungt.

Anonym sa...

Vilka har du mött, vilka känner du till? Vilka har du aldrig hört talas om?

Anonym sa...

Otroligt stor nivåskillnad mellan bästa och sämsta lag i den här serien måste jag säga.
Täby t.ex. skulle knappt hålla i fyran...

Anonym sa...

pp

max sa...

Ok vi börjar uppifrån och ner:

Håkan Ahlgren:
Har jag mött en gång, han vann i skilje, det var flera år sedan. Har spelat i samma serie i flera år men jag känner honom inte så väl.

Martin Andreasson:
Har mött och slagit ett par gånger men det var ett tag sen det med, tränade med honom några ggr i somras.

Andreas Nordling:
Känner väl då han har varit min klubbkamrat i många år.

Dennis Johansson:
Känner mycket väl, har umgåtts en del privat. Ett möte oss emellan som jag vann men det var hcp system i Sundsvall så det var orättvist.

Mikael Svensson:
Varit klubbkamrat i många år med. Ett möte när han spelade för Visby och då vann han komfortabelt.

Johan Mellnäs:
Han har en grabb som spelar i nsk. Mötte förra säsongen och då vann han med 11-9 i skilje efter en spännande avslutning på matchen.

Michael Hübinette:
Aldrig mött men jag ser honom ofta på samma tävlingar.

Björn Wretström:
Känner inte alls till.

Tommy Meyer:
Tror att det var honom jag mötte förra året. Jag vann 3-0.

Johnny Slätt:
Känner inte alls till.

Lars Afrell:
Har träffat på denna man många gånger i många år men bara spelat match mot en gång och då vann han enkelt med 3-1

Robin Renman:
Känner mest till namnet eftersom han är ganska aktiv här på bloggen.

Nosrat Safai:
Nosse och jag har möts flera gånger och jag har grov minuskvot.

Lennart Schön:
Har möts en gång i en avgörande match som jag vann eftr dåligt spel från bägge håll.

Lars Andersson:
Ingen aning.

Hans Johansson:
Mött och såväl vunnit som förlorat mot.

Anders Åström:
Känner till men aldrig mött.

Kevin Siu:
Känner till men aldrig mött.

Mikael Lundh:
Känner till men aldrig mött.

Jonas Stener:
Mötte honom i sundsvall och då vann jag enkelt.

Anton Nyman:
Känner till men aldrig mött.

Lars Eriksson:
Konstigt nog aldrig mött honom trots flera lagmatcher mot varandra.

Kaj Wahlund:
Mött och aldrig vunnit mot tror jag.

Johan Tufvander:
Gissar att det är Joakims bror?

Michael Pettersson:
Mötte för flera år sedan och vann då enkelt.

Marcus Pettersson:
Michaels bror?

Stefan Diös:
Aldrig mött men vet mycket väl vem det är.

Kurt Larsson:
1-0 till Kurre Kix mot mig.

Olle Rondin:
Bara mött en gång i en match som bröts vid ställning 2-0 i set till mig.

Olle Eklund:
Aldrig mött men jag har sett honom prata och spela pingis i över femton år.

Pedram Hamdoullazadehkivi:
Vet inte om det är honom jag mött eller inte, minns inte riktigt men om det är han jag tror så vann han efter en taktiskt katastrofal match från min sida då jag la upplägg i hans forehand. Smart.

Erik Ahrsjö:
Ingen aning.

Emmanuel Markatatos:
Ingen aning.

Peter Nyrén:
Är det Kamelen? Då vann han förra året mot mig.

Björn Andersson:
Har 1-1 på Björn men inte mött honom sen slutet på 90-talet

Stefan Nero:
Känner bara till namnet och ansiktet.

Christer Gustafsson:
Vann över honom i serien tror jag eller så var det stefan nedan? En av dom vann jag mot den andra förlorade jag emot. Han med softet vann mot mig i skilje och jag vann 3-1 mot den andre.

Stefan Johansson:
Se ovan på Christer.

Tony Fang:
Bennys farsa?

Tommy Berndtsson:
Spelade han i frej förut så har jag slagit honom annars vet jag inte vem det är.

Oscar Eriksson:
Mötte i klass 2 förra året och vann 3-0

Ludwig Jonsson:
Ingen aning

Stefan Brodin:
Ingen aning

Daniel Ekdahl:
Mattias brorsa? Annars ingen aning.

Anonym sa...

Johnny Slätt-rätt ny iklubben efter ett längre upphåll. Spelat i Segeltorp för länge sen tror jag

Björn Wretström-Soft på backhand. Fostrad i klubben men även spelat med BTK Vakant och Blåsfisken PILSK (!!!)Klubbar som säkert dom flesta känner till :-)

Tommy Meyer-Limpan i folkmun som under namnet Lindholm spelade i det "riktiga" Vasastaden . ;-)

Lasse Andersson-Ursprungligen från Nyköping som nu varit aktiv i Spånga/Ulvsunda kring 10 år. Snabb o offensiv.

Robin Renman-Järva moderklubb.Bra utv-kurva sen dess minst sagt.Nabb på bh

JOAKIM Tufvander ska det vara så klart :-)

Marcus Pettersson- Ojämn "yngling" som i sina bästa stunder är väldigt bra! Slog Lagerfeldt i 2.an förra året vilket omnämndes här på bloggen.Inte bror till Micke. Mickes bror heter Andreas och spelar också pingis

Pedram-Tidigare Mohammed. Var säkert han du minns. Ruggig forehand framför allt!

Erik Ahrsjö-Duktig ungdomsspelare tidigt 70-tal. Fick till och med ett eget racket som många Ängbyspelare använde (Erik Ahrsjö Mark Ten)

E Markatatos.-Säker blockeringsspelare vad jag sett

Stefan Johansson är killen med soft på bh . Hans bror Thomas tillhörde Sveriges bästa 62.or på 70-talet med moderklubb Solna.

Christer G.s bror är numera förbundsordförande om nån missat det.


Tony Fang taktisk pennfattare.

Ludwig Jansson kom från Frej där han spelat länge liksom Tommy Berndtson

Stefan Brodin tidigare i Järva under namnet Pettersson. Aktiv domare och ibland överdomare

Daniel Ekdahl-Långnabbare och alltså bror till Mattias

Anonym sa...

glömde signera/Håkan

Anonym sa...

Kul med lite bevakning av "gärdsgårds-regionerna" av det nationella seriesystemet. Jag håller med föregående talare om att det är enorm nivåskillnad i denna div 3-serie. Vireberg verkar ha bestämt sig för att göra processen kort och marschera upp i tvåan, kan inte se vilka eller vad som kan stoppa dem, det skulle vara att 6 av deras13 möjliga spelare ligger nedbäddade i influensa eller har käkat sig så stinna av julmat att de inte kan gå den 10-11 januari (en jävla helg att ha sammandrag förresten, men den är en tradition lika säker som Kalle på julafton). Jag efterlyser Stefan Diös underbara kåseri kring "IFK Gubbjävlarnas" (Vällingby) prestigematch mot "BTK Snorungarna" (Ängby PK). Det kanske är av högst intern natur, men det är mycket hjärta i det. Diös som strategiskt blev matchad i denna enda match. Mötte honom på parkeringen när han var på väg hem och han sa ungefär: "Ja, då har man levererat, 3-0 i singel och så dubbeln också, men ungtupparna i Ängby är också de enda jag har chans mot i denna serie". Vilket inte riktigt är sant, för jag är övertygad om att svårspelande och alltid lika ödmjuke och sportslige Diös skulle kunna ta betydligt fler skalper. Smågrabbarna har ambition och vill komma minst tvåa, men då måste de lära sig att döda oskruvade upplägg och 70-talspingis. /Mellnäs

max sa...

Marcus Pettersson är det han från tyresö?

Anonym sa...

Lite extra info angående hcp-matchen mot Dennis Johansson:

Max ledde med 12-0 (från start, man gick till 21) och lyckades vinna i avgörande :)