tisdag 16 september 2008

Bloggmatchen

Nu när Jocke är skadad så har jag hittat en ersättare att spela mina bloggmatcher med.

Ny motståndare är Thomas Alexandridis!

Ni kommer ihåg hur det fungerar? En match varje träningen kommer upp på bloggen.

Thomas är ny i klubben men han och jag har tampats ihop i många år runt om stockholmsserierna och på stockholmstävlingarna. Han och jag är ungefär lika bra så det är rättvist att spela bloggmatcherna mot honom.

Idag var det dags för den tredje matchen oss emellan och jag har stått som segrare med 3-1 i de bägge tidigare mötena. Senast så var det stora siffror i tredje och fjärde till mig. Men idag en ny match.

Thomas började överlägset bäst och krossade mig i första med 11-4 eller dylikt, hans fina kontroll och stabila backhandspel dominerade mig totalt. Andra set slet jag mig till och fick ny luft.

Tredje set var viktigt det visste vi bägge två och jag var den vassare av oss två och knep det ganska enkelt. I fjärde set så startade jag bäst och gick upp till 8-4. Thomas vände dock på steken och gick upp till 9-9. Där fick han upplägg och yxade in bollen i min forehand som jag loopade in på kanten och tog sedan den första matchbollen.

3-1 ännu en gång och på torsdag så får Thomas chansen igen, ta den då Thomas så att du slipper min dryga attityd och mina elaka kommentarer.

Lika bra att säga det direkt. Efter spelad bloggmatch så vann TA en tresetare med 2-1.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag vilar mig i form kan man säga.
Hoppas på comeback om några månader Max och då ska du få smaka! ;-)

//JÖ

Anonym sa...

Fantastiskt att den gamle Alexandridis har börjat lirat igen!!:-) Men han var ju bra mot nabb förr i tiden, han kan ju aldrig förlora mot dig Max!!!

Anonym sa...

Godmorgon Max,

Skickar lite godis, vet inte om du redan har sett denna.

Men jag får tankarna till dom så kallade "videojuggarna" som bajen en gång hade i sitt lag.

Mariedals förvärv:
http://www.dailymotion.com/video/xhhmt_maeck-anthony-mrkvicka-radek-set-3_sport

Anonym sa...

lite mera godis:

http://www.dailymotion.com/video/xhlyd_shimizu-hiroki-mrkvicka-radek-set-1_sport

Anonym sa...

Dom små detaljerna....

Kolla in bladvändarens insats,

http://www.dailymotion.com/video/xgdmj_obert-gregory-mrkvicka-radek-set-2_sport

Anonym sa...

kolla ystadsallehanda, som vanligt två sidor om pingis :)

max sa...

Jocke,
Du vann en (1) match på hela förra säsongen mot mig..

max sa...

Thomas har fått smaka än så länge men vi får se i fortsättningen.

max sa...

Bättre en videojugge för en miljon än en dvd-brasse för 14 miljoner som dif köpte in.

Anonym sa...

Inte så lite Primorac wannabee på mrkvick

max sa...

Vet inte vem av dom som är vem på videon.

Men ingen av dom kommer att gå så bra på förstabordet, tror jag. Efter ett set så dömer jag ut Mrkvicka, hård och inte speciellt rättvis.

max sa...

1.30 in i den tredje video så kör domaren en skön grej, han verkar lite allmänt förvirrad och de missar att en loop som är 1 meter utanför är utanför.

Bra jobbat!

Anonym sa...

Max, 1 bloggmatch kanske, men jag vann ju flera andra matcher mot dig... :-)

max sa...

du vann bara en femsetare på hela säsongen.

Anonym sa...

Men Max... Hur många riktiga matcher har du egentligen vunnit mot mig?

max sa...

Hmm.. Jag minns två vinster och två förluster. Kan det stämma?

Anonym sa...

Ditt minne är inte vad det borde vara... :-)

//JÖ

Anonym sa...

Hm lustigt att Max endast utmanar folk som är sämre en han själv!!!

Anonym sa...

Jag tycker det låter som lite önsketänkande från din sida.

max sa...

Jocke,

Du vet hur lätt jag har för dig. påstå inte att jag ljuger nu är du snäll.

max sa...

TA,

Jag har spöat dig i minst två tävlingar för länge sedan som jag minns men jag minns även att du vunnit förra året samt mot mig när vi lirade mot varandra i Rotebro (?).

Har vi mötts fler gånger?

max sa...

Jocke och Thomas är inte sämre än jag,

De är minst lika dåliga. :)

Anonym sa...

Maz ta en blogg match mot silver el jens karlsson? Nej det vågar du väl knappast?

max sa...

Varför skulle jag inte våga spela en bloggmatch mot dom?

Anonym sa...

Max, kan vi inte prata om skalper i tävlingar förra säsongen istället...? :-)

Träning är träning är träning.

//JÖ