tisdag 2 september 2008

Vill du spela golf med mig och Jamie?

Jamie Lindqvist som kommer att spela på förstabordet i superettan för Hägersten i år har ingått ett vad med undertecknad.

Jag tror att han kommer att få minuskvot på förstabordet och han tror att han kommer att få pluskvot, ingen vinner vid jämn kvot. Ett enkelt vad som inte går att missförstå.

Men nu till det vi slagit vad om.

Förloraren ska vara caddie till den andre på en 18-hålsrunda i golf.

Att vara caddie innebär givetvis att bära bagen, göra rent boll och klubba. Men det räcker ju inte med det utan caddien ska givetvis vara påläst på banan och kunna den utantill inför rundan, du ska dessutom ha pratat med klubben om hur greenerna ser ut och hur flaggplaceringen kommer att vara under rundan.

Servering av dryck, frukt och andra tillbehör ingår givetvis i sysslorna för caddien likväl som att leta efter eventuellt bortslagna bollar.

Låter väl som en kul runda? För den som vill vara med så går det bra att anmäla intresse för medverkan i denna boll som går av stapeln efter avslutad superetta.

Rösta också i hur ni tror att det går för Jamie i Superettan.

17 kommentarer:

Anonym sa...

En intressant aspekt/tanke:

Varför har bordtennis blivit/varit/är, en sport där starka känsloyttringar nästan ses som något fult? Varför är det så att man i pingis inte "får" visa känslor i såväl medgång (ooossssaaa upplevs av många som löjligt/osportsligt..), som att bli riktit jävla förbannad i motgång och få utlopp för detta??

I de flesta andra sporter är det något som tillhör spelet, underhållningen, att få se spelare få utbrott m.m (tänk typ McEnroe i tennis..) I pingis är det nästan så Jens Lundqvist som var bad boy för över 10 år sen FORTFARANDE ses som en badboy!!!

Jag vill ha fler känslomänniskor i hagarna. Därmed inte sagt att det ska vara helt okontrollerat beteende, men ändå möjligt att visa starka känslor!

Nån som håller med eller ger mothugg?

/Dalalirare

Anonym sa...

NÅGON SOM HAR NÅGON ASPEKT PÅ DETTA OVANSTÅENDE?

max sa...

Men innan du spårar ur.. detta berör väl inte ämnet eller?

Anonym sa...

ÖH, Ursäkta mig, men som jag trodde så handlade väl hela din blogg om pingis, i alla dess former?

Är det då inte bra att man tar upp något som har med pingis att göra, för att få en diskussion?

Anonym sa...

äre ja som är blind eller tog värkligen söderlund hem HJ 17 genom att först ta Haren i semi sen Översjö i final?

Anonym sa...

Ska bli roligt att se hur bra jamie håller;) Och jag säger bara stackars caddie asså, det är ingen rolig uppgift ;D

Anonym sa...

lite väl internt ämne!

Anonym sa...

Vad har Jamie för moderklubb?

max sa...

Jo diskussion är bra men samtidigt är det svårt att föra en diskussion om ett ämne när inlägget handlar om något helt annat.

max sa...

Jag tycker att det har varit för lite internt på sistone.. mer internt att vänta

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du vinner Max. Jag har sett hur du sprider bollarna i hallen (inte bara i hagen) och tycker synd om Jamie om han måste leta efter dina bollar i skogen.

Anonym sa...

Max...vad är det jag ser..? Hur har du lyckas mygla dig till en div 4 plats?? Ni åkte ju ur!! hmmm??

Jaja kul ändå...då kommer du att få spela på din gamla hemmabana i alla fall.

PW

Anonym sa...

Paulo, förbundet ringde upp mig och gav oss den mycket välförtjänta platsen! :-)
Ska vi ha ett vad vi också Paulo?
Om vi möts innan Sundsvall och vi vinner blir du min livvakt på oskars, annars tvärtom. Är du med på den?

//JÖ

Anonym sa...

Haha, mygel....välförtjänta platsen jojo, då skulle vi vara i elitserien för länge sen

haha det är taget, skönt o ha en livavakt, det lär behövas med tanke på vad som hände förra året...Sundsvall verkar ju vara rena vilda västern..
PW

Anonym sa...

Jag såg Söderlund i helgen och gillar hans inställning. Han kan ha 2-0 och total kontroll i tredje set och ossa över en bra boll. Det finns andra som hade lekt lite då men han visar respekt gentemot motståndaren genom att gå för fullt

Anonym sa...

Bra Paulo! Då säger vi så och alla vet nu om det.

Du, High Chaparall är ett understatement. Jag skulle vilja säga Slaget vid Lytzen, man får vara glad om man överlever...

//JÖ

Anonym sa...

Vill föresten passa på att hälsa Stefan Laupa och Andreas Daag välkomna till Östermlam som gör sina första träningspass imorgon!