tisdag 23 september 2008

Omgång 2 av Elitserien Herrar

Rekord-Mariedal 4-4
www.golfnbet.com har mariedal som favoriter i denna match och det är inte så konstigt efter boråsarnas fina insats i den första omgången av elitserien mot Falken. Jag har rykten som säger att Nylander ska spela för Råå i helgen och då måste han stå över idag vilket innebär att Kalven kommer att spela. Kan det stämma?

Mariedals förstabord känns något vassare då de säkert kan ta två på Petersen och att de bägge två har chansen på Gao Wei.

Andrabordet hos Mariedal är oprövade kort i dessa sammanhang men Ojakangas och Översjö visade fin form senast och kan mycket väl gå plus tillsammans idag. Lite fördel Mariedal i en jämn match där mycket hänger på om Kristian "Kalven" Karlsson kan spela och i så fall betvinga ungdomarna i Mariedal.

Falkenberg-Gröstorp 5-1
Falken kommer från en förlust till ett heltaggat Gröstorp. Jag kan dock inte se hur Rumgay ska kunna slå Peter Nilsson eller An Shu. Martin Nilsson överraskade på mig senast men jag tror inte att gör det idag. Hindersson kan kanske pressa sin landsman eller Rydén men lika gärna förlora.

Falkenberg vinner enkelt då de spelare för spelare är bättre.


Söderhamn-Halmstad 4-4
Förra året så körde Jon över Dawei men i år med de nya reglerna så kanske Dawei kan pressa Jon, nja. Jon är bra mot den spelstilen och vinner idag med. JP går mot en monstersäsong! Nordberg är en mycket bra andrabordsspelare men får nu spela upp men det samma gäller Rönningborn. Jag har "Snake" som favorit och eftersom Dawei är solklar favorit mot Nordberg så blir det 2-2 uppe.

Brodd och Sondell mot Johansson och Olsson är inga givna matcher åt något håll. Om jag inte minns fel så slaktade Möller Sondell i kvalet till superettan förra säsongen vilket öppnar för Johanssons spelstil mot Sondell.

Är feg och tippar oavgjort men om någon drar det längre strået så är det nog Halmstad. lite rädd att jag underskattar ungtupparna från Hälsingland.


Ärtemark-Spårvägen 1-5
Allt annat än en Spårvägsseger är en sensation. Wang Qing kan ta matche då He Haijin är ganska skruvkänslig och Zögge kommer få slita något fruktansvärt för att vinna. Andrabordet hos Spårvägen är däremot jättefavoriter mot Ärtemarks motsvarighet. När då Äremark har en rumän som inte kommer att ha en chans där uppe så är segern given.

Närmare 0-5 än 2-5 i min värld.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Var kan man spela på pingis?

Har du några bra tips på vilka matcher du tror på?

max sa...

jag tycker att golfnbet.com är bäst tillsammans bet bet365.com

golfnbet.com har en startpremie på 2€ om man anger PINGIS när man registrerar sig.

max sa...

Jag kan inte säga hur du ska spela men jag tror att:
Peter Nilsson slår Rumgay
Jon Persson slår Rönningborn

Inte lika säkra att spela på men jag tror att:
Rönningborn slår Nordberg
JP slår Dawei
An shu slår rumgay
Liao slår Petersen

Spela bara om du har råd att förlora jag tar inte på mig skulden för dessa tips, glöm inte att jag ofta tippar lite fel.

Anonym sa...

kan säga att du ska va jävligt rädd max!
Brodd och sondell tar fullt nere!

Anonym sa...

Hampus lirar mot rekord. Beslutsångest nu gällande betande.

Anonym sa...

Kvällens bet.

Nilsson-Rumgay 1
Persson-Dawei 1 Odds: 1.96

Rekord-Mariedal 1 Odds: 2.35

Spela 5 kombos till men alla sprack då hampus inte spelar och lundholm ersätter och sondell spelar första bord, öser in på rekord till 2.35 istället då inte översjö lirar.

Anonym sa...

svenska laggar som vanligt, hatar den sidan!!!!

Anonym sa...

fy för vad gröstorp är dåliga. hoppas Peter förstår att han inte kan hålla kvar skotten.. leta i öst-europa i stället.. eller jag vet ju inte vad ni har för mål men som det ser ut nu kan ni mycket väl komma sist.. leta nytt Peter..

max sa...

Nilsson rumgay 1
Jp Rönningborn 1
Dubbel som satt fint!

Spelade även på Att rönningborn skulle slå Nordberg men den matchen blev ju inte av.

Dawei är som sagt den som tjänat mest på nya reglerna men jag trodde ändå att Jon skulle vinna.

Vågade inte spela på lagmatcherna heller.

Imorgon så betar jag inte på eslöv då den matchen kan sluta nästan hursomhelst.

2.4 på stenberg lockar däremot mycket och dit går mitt bet mot Månsson.

max sa...

mm,
vilken hemmatippare du är. :)