torsdag 4 september 2008

Damerna i Växjö

Blev ombedd att skriva om damerna i Växjö så nu gör jag det.

9 av 16 starter i Klass elit är klass 2 och tre är klass 1. Detta ger med enkel matematik 4 elitspelare. Två av dessa elitspelare möttes dessutom i första omgången då seedningen inte lät Åkerström bli seedad för Quach.

Detta medförde att det var tre stycken klass 2 spelare i kvartsfinal och att de där alla åkte på storstryk. En väldigt ointressant tävling att skriva om då klassen är så usel på bredden att resultaten blir för förutsägbara.

Sara Rask vann finalen med 3-1 över Frida Johansson som hade en tuff femsetare om sin finalplats med Quach.

Trist att behöva säga det men det är inte så kul att skriva om damernas elittävlingar.

  1. Sara Rask
  2. Frida Johansson
  3. Michelle Quach
  4. Kajsa Andersson
  5. Caroline Olsson
  6. Johanna Haraldsson
  7. Elina Gladh
  8. Madeleine Englund

3 kommentarer:

Anonym sa...

ngn artikel om div.1 södra hade varit kul! serien kan bli mkt jämn i år och en hel del skrällar kan det bli!

max sa...

Av naturliga skäl så kan jag inte den södra serien lika väl som jag kan tex den östra.

Men om någon vill skicka in sin redogörelse för serie så tas den tacksamt emot. Annars blir det en från mitt håll som kanske inte håller lika hög klass som den gör om någon mer insatt skriver den.

Jag ska skriva en om den östra inom kort.

Anonym sa...

damidrott är mest för syns skull....

bordtennis e kanske inte alltid en fröjd för ögat, o i skrivande stund syftar jag nästintill enbart till spelkvaliten...!