tisdag 30 september 2008

Kommentarer

OK,

Jag testade att limma Desto Big Slam från Donic. Visst blev det snabbare och man fick tillbaka lite av de där sköna vibbarna av en nylimmad platta som man inte kan missa med. Tyvärr så var det endast under inslagningen för sedan försvann all kontroll och med det min skalle, fy fan vad illa det gick.

Efter över en timmes spel så bytte jag rack. Nu var det Boost TC som jag satt fast enligt reglerna fast på en annan stomme. Jag flyttade bara över mitt kortnabb (jag limmade fast kortnabbet med lite gammalt fästlim men berätta inte det för någon då jag ska tävla på lördag).

Nu så var det så att jag testade den nya plattan med en gammal ratad stomme. Stomme ligger inte skönt i handen och saknar känsla. Jag gick från en allround till en offensiv och det förklarar en del men usch vilken brist på känsla denna skitstomme hade (eller gav mig).

Plattan då. Boost TC från Stiga.

Det jag kommer att säga nu borde generera en del cash till undertecknad från Stiga. Jag gillade den nämligen skarpt. Skön träff, bra ljud och precis som jag lät Wilén kommentera (reklam brukar kosta Jonas) så hade den bra bett.

Nu behöver jag bara en stomme som har lite mer känsla i sig och inte känns som en kloss i handen sen så kanske man kan börja spela med mina mått mätt vettig pingis.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Testa att Boostra nästa pass Max. Ännu bättre fart och bett. Du kommer att gå ren i tvåan.

max sa...

Har faktiskt aldrig ens testat att boostra då jag limmade fram till förbudet.

Men jag funderar på att göra det bara för att känna skillnaden.

Anonym sa...

Ni kanske har en tyst överenskommelse i Stockholms-tvåan?

Pelle J

max sa...

Ja,

Jag har ringt alla lagledare i tvåan och så kom vi överens om allt är tillåtet.

Gamla serveregeln
Lilla bollen
3-setare till 21
Limning
Samma färg på bägge sidorna
Inga uppkast på serven

Div 2 NSS är roligast i landet just nu!

Anonym sa...

Kan du ordna fram samma regler för Elitserien också???

Pelle J

max sa...

inga problem, bara alla kommer överens om att bryta reglerna så går det.

Jag glömde säga att vi har läggmatcher i vår serie men det har de ju redan i elitserien så det behöver jag inte införa..

Som ni märker är jag på ett strälande jävla humör just nu.

Anonym sa...

stigas allround stomme är den bästa helt klart!! svensk kvalitet=)

Anonym sa...

När jag förut limmade spelade jag med off stommar mestadels en yasaka gatien offensive som tyvärr gick i bitar och då blev det en gatien carbon.

När jag sen började spela olimmat med coppa gold så blev det långsammare, men lik förbannat slog jag för långt! Fanns liksom ingen båge i bollbanan, antingen i nät eller rätt ut!

Började istället spela med en tsp balsa glasfiber (allr) och vips så satt bollarna på bordet igen! Senare blev det dock i långsammaste laget så nu är det coppa platin som gäller.

Så när jag slutade limma var det alltså bättre för mig att lira med en långsammare stomme istället för en snabbare som man kanske kunnat tro.

Har förövrigt testat bryce speed också. Snabb, bra skruv om man drar hårt men saknar feeling tyckte jag.

mvh Robin spånga

Unknown sa...

Nu beställde jag Boost TC, enkom på din rekommendation Max. Du borde ha Stiga spons!!

max sa...

Jesper,
Om du har sett mig lira så kanske du skulle tänka dig för innan du köper vad jag tycker är bra. :)

Anonym sa...

Boost TC är bra på riktigt. Man saknar varken lim eller booster utan den känns skön som den är.

Unknown sa...

Det ligget nåt i det Max. Jag läste ju om när du fick dina fiskar av Sveriges trevligaste pingisspelare i Höganäs. Men är man desperat efter nya gummi så är man...

max sa...

Jag får stryk av mycket sämre spelare än Jonte kan jag lova. :)

Lycka till med plattan, jag gillar den iaf.

Anonym sa...

Det inte ens Wilén på stiga vet är att boost plattorna är boostrade!!!

Anonym sa...

Svar till anonym:Först måste jag undra hur du kan påstå något sådant att jag inte vet, men va vet jag, de är kanske du som tagit fram gummina ;).... Nej, Boost TC och Boost TP är INTE förbehandlade eller boostrade som du påstår. Om plattorna vore boostrade från fabrik som du påstår, då skulle booster effekten försvinna efter typ 6-8 veckor som är rätt normalt vid en boostring, eller hur! På dessa 6-8 veckor så måste gummina hem ifrån japan och de tar 4-5 veckor med båt, sedan så hamnar ett stort antal på vårat lager 3-7 veckor, sedan en stund hos postorderbutiker för att sedan hamna hos slutkonsument. Som du märker så skulle boostringen ha torkat ut för läääääänge sedan om de va som du säger, och då skulle det inte vara någon som helst effekt i plattan när du köper/spelar med den, och som du säkert märkt så är ju inte så fallet. Så du får hålla tillgodo med riktigt bra ICKE boostrade plattor istället som Boost TC och Boost TP. /Wilén