måndag 14 januari 2008

Chock

Jag har tydligen anmält mig till klass 3 i spångapoolen. chocken består av att tävlingen går i helgen och börjar klockan 09.00 bägge dagarna.

Jag som hade tänkt få mig en sovmorgon någon dag denna vecka då det inte blev någon förra veckan. Måste nog träna hela veckan om jag ska få tillbaka bollen.

Är rädd för att min spel kommer att likna Salvador Dalis tavlor annars. Fantastiska för den kunnige observatören men för gemene man jävligt fult och konstigt.

Såg att det var en elitklass också där de seedad efter poäng så det gör väl vissa bloggläsare mycket lyckliga. Aidin är seedad och om jag lyckas pallra mig dit två dagar på rad så ska jag passa på att intervjua honom. Är dock bortbjuden på lördagen så risken finns att min närvaro uteblir under söndagen.

28 kommentarer:

Anonym sa...

max seeda spångapoolen på känsla skulle va kul o se dina kunskaper! HSE

max sa...

det är svårt att seeda på känsla då en seedning gör att de kanske inte möts som de skulle då. Jag är rätt övertygad på att jag skulle kunna seeda minst lika bra som poängsystemet.

Anonym sa...

Fantastiskt bra blogg som håller högsta nivå.....bra språk......humor med glimten i ögat....ofta uppdaterad och med aktuell info, ett initiativ som borde innebära SBTF:s ledarskölden 2007 !!!

P.S. Angående rankingen är du dock ute och cyklar Max

Anonym sa...

"Måste nog träna hela veckan om jag ska få tillbaka bollen."

Va! Har A.Andersson fortfarande inte gett tillbaka den?
/Alex

Anonym sa...

lite för några norrtullspelare seedade kanske men man kan ju inte gå på gamla meriter max/pierre

max sa...

Vilken ranking?

max sa...

Vet faktiskt inte vilka som spelar, har inte sett någon deltagarlista, jag har enbart sett de seedade.

max sa...

Appropå att få tillbaka bollen.. får man komma ner på er träning på onsdag?

Anonym sa...

Ranking.....seedning.....same same but different !!!

Anonym sa...

jesper berglund
michael märlin
johan ankarcrona
silver normark
emil roslund
patrik jönsson
e dom som skulle kunna va seedada på känsla men vem ska bort?pierre

Anonym sa...

ja tycker jesper e skitbra så han går före gilles i min värld

Anonym sa...

Max - Träningen börjar 20:00. Kör inte för fort om du är sen. Dryga böter vettu!

max sa...

Mick, ankarcrona och berglund går före Höglund och Gilles.

I min subjektiva värld.

max sa...

Då kommer jag då.

Ska testa en sån där platta som du gav mig Henke, jag gillade den.

Ps Jag tar tuben har inte råd med mer..

max sa...

det är klart att jag skulle kunna seeda en enskild tävling lika bra eller bättre än poängsystemet då jag faktiskt kan ta in fler parametrar än poäng.

sen kan ju inte alla lika mycket som jag. :)

Anonym sa...

tycker dom e jämna dom fem, så det e svårt ,så då kan man gå på poäng, fast kanske mick o berglund e en klass bättre.....

Anonym sa...

Om ditt spel liknar Salvador Dalis
tavlor kan du bli multimiljonär i ett "nafs". Satsa på tavlorna och konsten Max!

Anonym sa...

Men fortsätt med bloggen!

max sa...

vem har sagt att jag ska sluta?

Min forehand är som en smältande klocka men den kommer inte göra mig rik.

Anonym sa...

var e jocke max?

max sa...

Han är nog ännu mer bitter än jag.

Anonym sa...

Nortull och Östermalm skämde ut sin klubb ordentligt i helgen! Varför tar du inte ditt ansvar Max?

max sa...

Hur skämde de ut sin klubb?

Genom att förlora med tre man borta från a-laget?

Genom att förlora med två man borta ur b-laget?

Tro mig när jag säger att Norrtull har skämt ut sig mycket före vid andra tillfällen. Det Norrtull som finns idag är mil ifrån det som fann för ett par år sedan och ljusår ifrån den klubb som hade femtio medlemmar och harvade i gamla division fyra när Jocke anlände till klubben i slutet av 90-talet.

Jag tar mitt ansvar och satsar vidare vilket jag anser vara ansvarsfullt och det rätta att göra.

Eftersom jag är en dålig förlorare så grämer jag mig över förlusterna men att jag skulle skämmas över helgen är direkt absurt.

Anonym sa...

Måla med din forehand , den gör dej rik!
Ingen har sagt eller hört något?!
Men den smältande klockan kan ju vara en beskrivning av tiden?
Finns tiden? Är den inte smältande?
Finns vi?

Anonym sa...

Vaknade upp utan peruk inför "Spångapoolen", vilken chock.

Anonym sa...

Ja fy satan....glömde bort att jag måste arrangera bautafest på lördagen....söndagens spel lär bli surrealistiskt/Skärbo

max sa...

söndagens spel blir förmodligen inte existensiellt.

max sa...

Pelle,
När tiden smälter tolkar jag det som att den rinner ifrån oss men ibland kan man ju känna att tiden står stilla och den metaforen skulle då kunna vara en fryst klocka.

Alltså en smältande klocka symboliserar min forehand som flyr bollen. Den frysta klockan får symbolisera mina fötter som är som fastfrusna i backen.

Tack för inspirationen!