lördag 19 januari 2008

Jag menar det inte

Ställningen är 9-8 till dig och 2-1 i set och motståndaren har serven. Seven kommer den är kort i forehand. Du jobbar in och gnuggar och får en dödande nätullare.

Tur!

Ursäkta!

Förlåt!

Din serve, du servar lite långt ochfår en loop mot dig i forehand, du vänder diagonalt men råkar kixa in den raka vägen.

Tur!

Ursäkta!

Förlåt!

Det var inte meningen!

Fy fan vad trist att matchen ska avgöras sådär!

Jag säger alltid såna saker och det gör de flesta men jag tror inte att det är så många som menar vad de säger. Jag vet att jag inte gör det.

Jag älskar turbollar. De är så skönt att slippa jobba för poängen och få något gratis och gätna lite orättvist. Det kanske är lite falskt att säga det jag säger men det gör jag mest för att det är kotym och inte vill vara otrevlig. Men det jag tänker på när bollen snuddar kanten är:

OSSA!!!

Så nu vet ni det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert skrivet!! Tänker likadant. Förstår inte dom som till och med säger tur när motståndaren missar egen serve. Huvaligen

max sa...

Jag säger det med ibland men egentligen tänker jag bara YES, OSSA.

Anonym sa...

Klart man tänker OSSA - en bra individualist i individuell sport tänker alltid OSSA!!!

Men räck upp handen och markera TUR. SJÄLVKLART

Internationellt kan man skrika OOSA först och sen upp med handen och det är OK!!

Anonym sa...

Vem var det egentligen som började "ossa" på riktigt i svensk pingis?
Jag började spela 1979-80, men kan inte komma ihåg att det var så utbrett som idag..eller?
Samtidigt kan jag säga att alla håller nog med dig i detta ämne MAX, väl rutet!!

Anonym sa...

Rätt, precis så tänker ja med :)En turboll är aldrig fel, förutom när man får en emot sej..

Anonym sa...

Jag gissar att det var Ogimura?
Stellan Bengtsson skrek det på en kantboll,som han fick mot en "jappe" i en kvartsfinal i VM.Stellan torskade med två bollar skilje! I femte set till 21!

Anonym sa...

- Tur! Jag är ledsen
- Det är du inte alls
- Nä faktiskt inte

Anonym sa...

En som är raka motsatsen är Kalle Fäldt. Han hade igår svårt att acceptera att jag spelade bra och att han var chanslös mot mina raka forehandloopar och sade att jag hade tur varje gång jag satte dem. Har aldrig mött någon mer osportslig människa i hela mitt liv och det sade jag till honom också. Finns mycket märkliga tomtar i den här sporten och nästan alla av dem är ungkarlar 55+!

/JÖ