måndag 21 januari 2008

Det blir Enig

Många av er. De allra flesta faktiskt. Tror att det blir Carlstad som åker ut tillsammans med Stratos från superettan.

En hel del av er tror även att Hägersten, Ängby och Växjö riskerar att åka ut.

Jag ska nu berätta varför det blir 23% av er som har rätt med er gissning att Enig åker ut.

Enig ligger på 4p och 33-54 i matchskillnad.
Carlstad har 8p och 37-47 i matchskillnad.

Alltså måste Enig ta in fyra poäng och några matcher för att hinna ikapp. Så långt är det bara fakta så ni kan inte säga emot.

Men nu till mina ska vi kalla dem gissningar.

Enig möter:
Askim (utan Bentsen)
Mariedal (utan Bentsen)
Stratos (med Bentsen)
Carlstad (med Bentsen)

Carlstad möter:
Ängby
Hägersten
Växjö
Enig

Min gissning är att Enig är chanslösa utan Bentsen mot topplagen, 0p där alltså. Sedan möter de Stratos och där vinner de lätt. 2p I sista omgången så möter de alltså Carlstad och en vinst där ger dem 8p totalt under säsongen, lika många som Carlstad har nu.

Men för att detta ska ha någon betydelse så måste alltså Carlstad förlora resten av matcherna. I de första mötena med de lagen de ska möta innan Enig så var de grymt nära att ta poäng på Ängby (tre skiljeförluster), de slog Hägersten där de hade samma marginaler med sig (tre skiljematcher) och mot Växjö så var de inte riktigt nära.

I internmötet mellan de två lagen så vann Carlstad men då hade inte Enig sin dansk på plats.

För mig är det givet att Carlstad kommer att dra det längsta strået framförallt då Tobbe Bergman kan Ängbys, Hägerstens och Växjös andrauppställningar och inte lägger många där.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört att Bentsen ska vara med resterande matcher, alltså även mot Askim och Mariedal. Blir tufft ändå, men kan gå...

max sa...

Jag har hört motsatsen.. Kanske Otto kan svara han är ju här ibland?

Anonym sa...

Analysera mera med Max ;)

max sa...

Tungt att inte få lite mothugg bara.. De var ändå över 50 pers som trodde Carlstad skulle åka.

Hade varit kul att höra deras argument.

Anonym sa...

om bentsen spelar mot askim vinner dom den

Anonym sa...

Du får inte mothugg eftersom du har rätt... Carlstad tar säkert minst en poäng mot nåt av Ängby, Hägersten eller Växjö. Just Växjö som de inte hade nån chans emot premiärhelgen har inte rosat marknaden på länge, så där har de definitivt stor chans.

Och även om Enig skulle ha med Bentsen mot Askim o Mariedal så klarar de inte av dom. Se hur det gick mot Hägersten, fast de hade både Bentsen o Aaron med!

(Fast bäst koll på andrauppställningarna verkar Arvid ha...)

Anonym sa...

Jag tror att bentsen och claus har match samma helg.

Därför tror jag det blir tufft.

Men hade vi haft dem hade nog omröstningen haft rätt.

Jag tror definitivt vi hade tagit flera poäng mot dem.

Anonym sa...

http://hem.spray.se/spangapingis/Resultat_08.pdf

Anonym sa...

Jag tycker du har helt rätt i ditt resonemang Max. Vi grejar detta nu :)