tisdag 29 januari 2008

Svennis jr

Först 14/20 rätt följt av en följdfråga och sedan två stycken till. Bra jobb! Vinnaren av frågesporten blev ingen mindre än Svennis jr.
Rätt svar på följdfrågorna var att Henke gick till kvarten och där förlorade mot Adrian Crisan.

När Norrtulls SK kvalade sig upp i superettan så var det Norrtulls BTK som inte ställde upp i kvalet. Hade varit kul med ett möte mellan Norrtull och Norrtull.

Är lite osäker på om det var kvarten Henke gick till 1997 eller åttondelen så jag ringde och frågade, han var också osäker så då mailade jag Adrian Crisan och väntar där på svar. Jag vet att jag är skadad.

Bägge svarade dock kvartsfinal så det gjorde ingen skillnad men Svennis jr hade rätt på Norrtull medan en tröttkörd Snake försökte "tilta" in Ajax som ett kvallag.

Problemet är nu att jag inte vet vad Svennis jr. vill ha för pris men jag tar gärna emot förslag även om jag har några ideér själv.

Stort grattis till Svennis jr.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Du är skadad på ett bra sätt, Max!
Tack för underbar läsning..

Anonym sa...

Svennis måste haft hjälp med frågorna.......

Anonym sa...

Tack för underhållningen Max! Jag är en stolt segrare. Priset är inte så noga, d löser sig. Ser redan framemot nästa frågesport!!

max sa...

Svennis var nära att åka ut på Holmsten-frågan men satte den och kvalificerade sig vidare mot Snake.

Anonym sa...

Sant
Lite skilnad på Roslund och Holmsten

max sa...

Fast bägge har samma moderklubb.

Anonym sa...

Tommy Bergman var helt säker på att Roslund började i Spåret
Berka mer osäker.
Vad är riktigt ??

Anonym sa...

Är nöjd med att jag knäckte Norrtulls BTK!! Erkänner att jag var illa ute i första halvlek av förlängningen, men nära skjuter ingen hare.

max sa...

Roslund började i Segeltorp han med om inte jag minns fel från när jag var där och hjälpte till lite med träningen.

max sa...

Vet svennis jr vilka Norrtull faktisk kvalade mot till sist?

Anonym sa...

Då får Bergman backa, han sa att han tränat honom i Spåret först.
Kan man gå å lägga sig snart.
Väntar på Thunis svar del 2 och 3
och vågar inte lägga mig så jag missar det idag

max sa...

del 2 kommer tidigt imorgonbitti och del 3 förmodligen imorgon på kvällen.

Daniel Wahlgren var nog hans första tränare om jag inte har helt fel, det kan ju ha varit angebrant också.

Anonym sa...

OK, då lägger jag mig och ställer klockan
GOD NATT

Anonym sa...

Vet att detta är inte ämnet här men har hört att till nästa säsong ska det bara vara 3-manna lag i Tyska Bundesligan med spel på ett bord. Inte så konstigt men det men sen ska man bara spela bäst av två set (!) och står det ett lika så avgörs matchen av ett triebreak till 5. Allt för TV ska sända matcherna. Är det någon som vet om det ligger någon sanning bakom det?

Anonym sa...

Vad jag fått fram i kvalet är att Ni besegrade Lerum borta 6-1 samt 6-4 hemma mot Enig.

Anonym sa...

Nej nej Roslund började i spåret

Anonym sa...

Roslund började i Spåret och Holmsten i Segeltorp. När sedan Ro gick till Segeltorp så gick Ho till Ängby och när Ro gick till Ängby gick Ho till Västerås.;)

max sa...

då tänker jag på någon annan.

max sa...

Kvalen var bägge två i Kalmar eftersom Enig kom från den högre divisionen.

Innan dess så hade Norrtull krossat Iron med 8-1.

Stackars Iron vann norrettan för att först förlora mot ÄSK med 8-1 och sedan mot oss och då hade de ändå Sjöstedt med i laget.