onsdag 30 januari 2008

Thunström svar del 3

Sorry att den dröjt men det har varit en sådan dag man helst av allt bara glömmer. Nya tag imorgon.


11. Hur bra var du som spelare?

Junior-landslaget, i samma generation som Applet, Tickan & Co. Europamastare som Cadett

12. Vilket är det favoritlag i elitserien i år?

Grostorp fran Osterlen!

13. Vem är din tränar förebild?

Ingen direkt forebild, men jag tog en hel del fran Christer Johansson’s idéer och bildade min egen filosofi om traning, jag tror det saknas mycket av det i dagens Coacher d.v.s. egna traningsideer och egen tranings filisofi.

14. Vilken hjälp fick du från förbundet med läkare massörer osv.

Lakare pa alla stora Masterskap (EM,VM), massör pa lite fler tavlingar men utover det, inte sa mycket.

15. Hur laddar man för en vm final?

En san komplex fraga att det tar for lang tid att svara pa.

16. Tänkte landslaget något ting på din tid vad man åt för mat på läger och på matcher?

Ja, men pa det har omradet tror jag att dagens samhalle TOTALT sett ar mycket battre och vet MER an vad vi gjorde pa var tid, jag hoppas Landslag Coacherna har bra kunskaper pa det har omradet, det ar viktigt. Vi var val som bast ”bra amatorer” pa kost skulle jag kunna tanka mig.

Återigen ett stort tack till Anders Thunström för hans tid och välvilja att svara på alla dessa frågor.

12 kommentarer:

Anonym sa...

GRÖSTORP ha ha ha, troligt

Anonym sa...

Tack Max
Tack Thunström
för mycket intressant läsning

Anonym sa...

Det var ändå "bra" att se att dagens landslag kan vara bättre på nåt iallafall. Då menar jag det kan ju inte vara så svårt att ordna till "proffisionell" idrottskost år 2008. Heja Ekan, vissa grabbarna va de skalll äta så kanske de kan komma förbi kvalet ifortsättningen.

Anonym sa...

Såg att en av Thunis förebilder var Christer Johansson, var finns han nu, har han någonting med pingis att göra längre?
Tack för mycket fint intiativ.

Anonym sa...

Gröstorp, javisst, elitseriens färgclick, både publikmässigt och "citat"mässigt

Anonym sa...

Synd han inte svara på hur man laddar för VM final, för min del är det kört, det var min chans att få veta. Numera är klubbmästerskapet kört också...

Anonym sa...

vilka coacher är idag topp 10 i Sverige?
Vilka Coacher satsar SBTF på?
Finns det yngre/medelålders coacher som kan ge det Thunis efterlyser?

Anonym sa...

christer johansson är tränare i luxembug tillsammans med linus mernsten. /lappen

Anonym sa...

Har luxenburg några bra spelare/ungdomar

Anonym sa...

På u-21 rankingen i världen har Luxemburg två spelar top 200. Gilles Michely på 60 plats och Laurent Kintzele 186. Kintzele ligger rankad ungefär på samma plats som Nordberg, Relfsson, Översjö, Brodd, Sondell och flera andra svenskar.

DJ och Herrseniorer har de inget att tala om. På Damsidan har de en kinesiska runt 40 i världen.

Anonym sa...

Tack

max sa...

Thunström är nu tillbaka i Kanada och chansen att ställa fler frågor till honom får skjutas på framtiden.