måndag 14 januari 2008

Warta-Ärtemark

Månsson och Nilsson ska här försöka överträffa Ärtemarks kineser på förstabordet. Jag tror att de får det tufft men att Månsson vinner över Wang Jian Feng (om han nu spelar). 3-1 däruppe.

Nilsson och Peng ställs mot Sjöstedt och Wang Qing och där tror jag att Warta har goda möjligheter att ta det mesta men jag vågar inte säga att Wang Qing lägger bägge två så det blir 3-1 därnere för Warta.

Warta-Ärtemark 4-4

Jag kommer att följa denna sporadiskt under kvällen och förhoppningsvis få rapport från korren på plats om speciella händelser.

***

Såhär gick det:

Warta-Ärtemark 1-5 (4-4)
Som jag tippat så tog Ärtemark 3-1 däruppe och det var Månsson som skulle ta Wang Jian feng. Däremot så hade jag trott att Robert Nilsson och Peng skulle ha spelat bättre mot Ärtemark men tydligen så anses Peng vara för dålig för att få spela, han är internt rankad som 6a, men rankad 32a i Sverige före bland annat Gao Wei från falkenberg, bra koll av Lindh.

Nu fick Hedram chansen men tog den inte då han blev i det närmaste utklassad av Wang Qing. Sjöstedt låste sedan Robert ordentligt och vann även han i raka set.

Om jag nu hade spelat på förstabordets matcher och satt allihopa som jag tippat så hade jag vunnit en hel del pengar som kompenserat mina 19km/h för mycket igår. Synd att man inte spelar bara då hade man legat 6000sek plus på elitseriens förstabord hittills denna säsong. Synd att man inte spelar bara.

Kvoterna här.

18 kommentarer:

Anonym sa...

wemmert då?

max sa...

Han tar tre om han får lira..

Anonym sa...

Tror att Wang Qing kan ta Nilsson och då blir det 3-5.
Spelar Wemmert vinner Warta

Men det blir tryck i Ex -huset i kväll...

Anonym sa...

Spelar Hedram så vinner warta.

Anonym sa...

wemmert kan man ej räkna med.är Sjöstedt med så vinner absolut ärtemark Guo Kai tar fullt som vanligt,Wang Qing tar minst 1 , jag säger bara peta Wang jian feng ta in Fredrik andersson i stället.
Då kan ej ärtemark lägga mötet mot wart. Peter Hedram har känsla men håller ej han är en show spelare han Vinner ej nån match

max sa...

Hedram lirar för warta.

wang Jian feng för Ärtemark.

max sa...

Sjöstedt står med på uppställningen men syns inte i lokalen just nu..

Månsson leder 2-0 mot Wang jian feng

max sa...

Månsson vann

Wang Qing vann

1-1

max sa...

Sjöstedt har 2-0 på Robban
Guo har 2-0 på Stefan

Ärtemark går mot en klar ledning!

max sa...

Nilssonx2x0-3

Ärtemark leder med 3-1.

Varför spelar inte Peng? Han sitter ju på bänken.

Anonym sa...

Peng petad för att han är en besvikelse resultatmässigt och för att Hedram är gud på hisingen.

max sa...

snart slut på matchen.

Wang jian feng krossar stefan med 3-0.

Guo Kai leder med 2-0 mot Månsson

max sa...

2-1 i set till Guo mot Månsson efter en stark avslutning av wartaspelaren.

max sa...

7-3 till Guo.. månssons sista krampande håller honom kvar men inte länge till.

Anonym sa...

hade jsg inte rätt om anders sjöstedt var med så vinner ärtemark och wang qing tar 1 match och guo kai tara fullt. hade man rätt?

max sa...

11-3 i sista till Gou.

max sa...

Hade trott mer på Wartas andrabord.. däremot så prickade jag alla fyra matcher däruppe.

Anonym sa...

En av Wartas sämsta matcher och den sämsta matchen ur publikens upplevelse.

1-5 i häcken!
5 ojämna matcher som slutade med 3-0. Endast en match i fyra set.
De två första omgångarna tog 30 minuter och sedan var det fika.

Stefan Nilsson imponerar nästan alltid på mig. Idag var han minst sagt blek.
Publikliraren Hedram ingen deffdödare precis.

KOM IGEN WARTA!