torsdag 17 januari 2008

Fortsatt framgång

Axelqvist förlorade med 4-2 i set mot Li Ching efter ha haft ledningen med 2-1 och det var väl ingen större sensation då Li Ching är toppseedad och nummer 13 i världen.

Li Ching får nu möta en annan svensk i åttondelen och det är ingen mindre än Robert Svensson. Robban slog ut kroaten Redjep i raka set, en mycket lätt vinst och det är en bra skalp även om han bara är nummer 216 i världen så hade han i omgången innan slagit ut 47e rankade Gardos. Åttondelsfinal för Robban imorgon, bra jobb.

Som jag trodde så passade Apolonia från Portugal PG bra och det blev endast fyra set. Tre av sete var med två bollar och jag gillar att PG visar vinnarskalle i slutet på seten. Nu väntar ingen mindre än Jean-Michel Saive i åttondelen. PG har tidigare denna säsong visat att han kan slå de gamle (Jörgen, Janne, Primorac) och jag tror att han kan ta även denna.

Hoppas att vi slipper se denna gest imorgon och då tänker jag mest på hans shorts

I dubbel så har vi haft ännu mera framgång och det är Jens och PG som avancerat till kvartsfinal efter ett lyckat kvalspel samt en vinst i åttondelen mot Karakasevic/Grujic. I kvarten väntar det ryska paret Liventsov/Rubtsov och även om framförallt Liventsov visat fin form i Slovenien så tror jag mycket på detta par i denna match.

Bentsen från Enig och Larsen från Västers lyckades kvala sig in i huvudturneringen men där blev det stopp mot toppseedade Chang/Chiang från Taipei. Skönt att vi har en Pro Tour spelare i div 1 östra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Utan att riktigt veta så har jag en känsla av att Saive kan passa PG ganska dåligt, men som sagt det är inget jag har några belägg för.

max sa...

Kanske men om han har problem med serven som så många andra har.

Bara inte PG är nöjd.

Vinner både han och Robban så möts de i kvarten, det vore coolt.

Anonym sa...

Det är just det, Saive brukar vara helt skoningslös på halvlång serve, sen tror jag PG får problem att komma förbi honom...
Men jag hoppas jag har fel, rätt Max två svenska i kvarten mot varandra ascoolt!!!

max sa...

Hoppas också att du har fel.. Vi får se imorgon.

Frågan är vem som vinner av dem inbördes?

Vem skickar vi til os-kvalet nu när inte Figge är med i bilden längre? Kanske vinnaren av dem i sådant fall?

Anonym sa...

Kanske bägge? Jens rosade ju inte marknaden på Soc heller även om Jens hade varit med i min uttagning.

Anonym sa...

Vet nån hur det har gått för fabbe, skulle va kul om du kunde skriva lite om U21 tävlingen i nästa inlägg, max?