onsdag 23 januari 2008

Snart dags

Veteran-SM ligger precis om knuten och snacket har avtagit desto närmare vi kommit. Försöker folk mörka formen? Hålla ner snacket? Lägga över pressen på andra?

Jag tror nog att det tränas för fullt ute i hallarna i Sverige och att det finns många med ambitioner att ta medalj därute som inte säger det högt.

Själv så missar jag SM men det sagt så menar jag inte att jag hade någon ambition att ta medalj det hade ju varit befärngt. Jag hade dock gärna varit med och dokumenterat vad som hände i hagen och utanför.

Det brukar skapas historier i hagen och gamla historier brukar återberättas och de blir bara mer och mer saltade för varje år. Fan att jag missar det.

61 kommentarer:

Anonym sa...

Jens och jag har en klassiker från Eskilstuna på en våt efterfest som slutade med att vi insåg vårat ointresse utav de motsatta könet på festen och helt sonika gick ut mitt i natten och rastade den enas hund innan vi sket i det hela och drog hem !

Anonym sa...

I år tror jag att Permevik få gå ut och rasta Classe istället för hunden.

Anonym sa...

Haha ! Inte omöjligt ! Fast lutar nog åt ett rätt seriöst upplägg. Speciellt då Permen måste vara "Stand By " att ta bilen och skynda ner till Hbg för att inte missa om hans 1:a avkomma bestämmt sig för att komma ut.

Anonym sa...

här kommer pierre veteran smtips
herrar 30

guld mats källberg
silver jamie lindqvist
brons alex drugge
brons mikael ottosson
5-8 = roger andersson,fredrik engelmark,jonas permevik,jonas nordin

herrar 40

guld lars millbert
silver peter gripler
brons tomas bennborn
brons glenn andersson
5-8 anders snygg,bo göran ek,erik zetterström,kjell persson

Anonym sa...

har inte vunnit mot per jönsson sedan början av okt, så håller han som outsider i 40 klassen... den hästen har vissat grym form senaste tiden..

max sa...

Bra tippat Pierre men jag tror att jens Karlsson ska smyga till sig en placering ganska högt upp. Classe vill nog placera sig bland de 8a precis som du. Intressant att se hur det går iaf. Henke Drugge är på gång också det ska man inte glömma.

H40 är jag sämre på så där har jag inga kommentarer.

Anonym sa...

per jönsson nja kanske till åttondelen/pierre

Anonym sa...

outsiderna e många för en 5-8 plats max. henke drugge,patrik zackrisson,jens karlsson,classe,anders karlsson. ja åker ut i poolen i år:( men ja tror på ett skrällbrons i dubbel i år igen:) 11-9 i skilje i kvarten mot classe o anders karlsson o vi torskar i semi mot jens o permevik i en tuff match:(

Anonym sa...

Fan, Classe det där med att rasta hunden, vara lite för slirig o skita i att sova ska jag ta fasta på, med tanke på att jag började dagen sen med att städa undan både Wang o Permen smidigt.

Men du det var ju för att den tjejen fes såååå jäkla illa vi var tvungna att gå ut, luktade ju kloak i lägenheten.
Var ju dessutom där du skulle lära hennes papegoja prata...

Anonym sa...

Borde vara tvärtom. Papegojan har nog mer att lära Classe....

Anonym sa...

Har en medalj redan :)))))) tagen i Östermalms tröja

Vem är jag ?

Anonym sa...

Jag tror Öyvind Fladberg Råda Hindås blir farlig för vem som helst i 40 klassen. Jamie vinner 30klassen.

Anonym sa...

LOL Jens ! Fan ,det hade jag glömt ju ! Vår ursäkt för att komma ut ifrån Gaza-Remsan var iaf klockren. Vilket botten-napp av firma Karlsson/Wallgren..
Spelade ju själv grym dubbel 5 timmar senare så kanske borde ta fasta på din strävan jag med.
Lära mig av Papegoja ? Tjaa, den är nog både snabbare i sidled och smattrar in bättre forehand än mig. Undrar vem den anonyme var...Hmmm...Max har nog svaret....

Anonym sa...

Får vi ett tips av max också!

vilka final, semi och kvart.

Kan bli kul och se vem som får flest rätt

Anonym sa...

vadde för fasen du tar en ny i år/pierre

max sa...

Som Pierre säger så är det nog Vadde som avses.

max sa...

Det är ju svårt att gissa när man inte vet lottningen.

hade det varit cup så hade det varit lättare men nu vet jag ju inte poolspelet.

Jag kan dock ge en subjektiv seedning och så får vi se hur de spelarna placerar sig.

Men det ikväll nu ska jag limma..

Anonym sa...

så måste det var haha ingen annan har väl åldern lr spelstandarden för ett sånt resultat som vadde:)

Anonym sa...

H 50
1 G Skogsberg
2 P Svensson
3 Å Ström
4 T Pettersson
5-8
H Svensson
G Aldvik
G Klang
K Larsson

Anonym sa...

Vart har Pelle Hägglund tagit vägen?

Anonym sa...

Jag har också en medalj i Norrtulls tröja i lagtävlingen ihop med Kjell Persson, vem är jag???

max sa...

Jocke Öhman, men du har det i Norrtulls och Vadde i östermalms.

Anonym sa...

H 60
1 Grapenhed
2 Åkervall
3 Björk
4 Safai

H 65
1 Thorinsson
2 P Magnusson

Anonym sa...

ANTHONY TRAN SVERIGES YNGSTA ELIT SPELARE INGA SKRIVERIER VARKEN HÄR LR PÅ SBTF ?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!

Anonym sa...

Men det är ju faktiskt busenkelt o bli Elit om man tävlar så det säger ingenting om Trans spelstyrka, däremot tycker jag han är jäkligt duktig...

Anonym sa...

bus enkelt e det inte. finns många spelare som inte klarar av det:)

Anonym sa...

Var lite otydlig där, jag menade busenkelt för en spelare med Trans spelstyrka

Anonym sa...

Enkelt för Tran, Wilen, Kjellström, Svensson,Lönn, Relfsson, Lundeteg,
Wang Qing, Törnqvist etc som gick upp under första halvan av säsongen.

Vilka har inte gått upp som försökt? Se klass 1 listan på SBTF

Jonas sa...

Ser fram mot helgen och tror att H30 kommer att se ut enligt följande:

1:a Roger Andersson
2:a Mats Källberg
3-4 Jamie Lindqvist, Jens Karlsson
5-8 Mikael Ottosson, Alex Drugge, Anders Karlsson, Pierre Lönn

Outsiders: Classe Wallgren, Fredrik Engelmark, Patrik Fihn, Jag själv, Nordin, Adam Larsson, Johan Nicklasson

Nästan beredd på att sätta en hundring om jag får 3 ggr på Roger som vinnare.....någon som antar detta?

Ses i Stockholm!

Sorry att jag inte hann svara på din fina frågesport Max.....hade helt enkelt inte tid, synd att man inte ser dig i helgen....det får bli en annan gång.

Anonym sa...

Ok.jag får också avlägga ett tips då :-)

Åttondelar i H30 :

Källberg- Nicklasson 3-0
A Drugge- H Drugge 3-2
Roger Andersson - Patrick Fihn 3-0
Jonas Permevik- Jonas Nordin 3-1
Jens Karlsson- C-H Wallgren 3-2
Mikael Ottosson- P. Lönn 3-1
Anders Karlsson - P Zackrisson 3-0
Jamie Lindqvist-F Engelmark 3-2
Kvartar i H30 :

M.Källberg- Alex Drugge 3-1
R.Andersson- J. Permevik 3-2
Jens Karlsson- Ottosson 3-2
Jamie L - Anders Karlsson 3-2

Semi :

Källberg - Andersson 3-2
Jamie - Jens 3-1

Final Källberg-Jamie 3-1.


H 40

Åttondel :

Gripler- Anders Johansson 3-1
Ulf Jönsson- Jonas Linqvist 3-2
Thomas Bennborn-Öjvind Fladberg 3-0
Per Delby- Glenn Andersson 3-1
Stefan Wärngren-Anders Snygg 3-2
Niklas Andersson-P.Anderberg 3-1
Bo-Göran Ek-Erik Zetterström 3-2
Lars Millbert -Kjell Persson 3-0

Kvart :

Gripler-Jönsson 3-1
Bennborn- Delby 3-1
N.Andersson-Wärngren 3-1
Millbert-Ek 3-1

Semi :

Gripler-Bennborn 3-0
Millbert- N Andersson 3-2

Final :

Millbert- Gripler 3-1

H 50 :

Semi :

Skogsberg- P.Svensson 3-1
T.Pettersson - G Klang 3-1

Final :

Skogsberg- Pettersson 3-2

Anonym sa...

jonas ja satsar imot alla gånger ja säger att mats källberg vinner då får ja 300 bagis:)pierre

Anonym sa...

Tjena Pierre, det är en deal :) om ingen av dessa herrar vinner....inga pengar ok?

Vi ses i hallen Pierre, ladda nu!!!!

/Permen

Anonym sa...

Vad tror vi om Dubbeln i 30? Permen/Karlsson känns ganska farliga! Skall bli intressant att se vilka som e minst bakfulla där!!

Anonym sa...

det blir bra jonas:) ladda jag nää ja e sjuk kommer nog inte till start på lördag:) laddar för dubbeln på söndag/pierre

Anonym sa...

Avancerat tips av "doktorn"
Men ett bra tips!

Anonym sa...

ja classe ska ju gå till kvarten när han seedar sig själv:)

Anonym sa...

Pierre du kommer alltid till start el hur? Har du missat en tävling detta år?

Anonym sa...

om nordin seedat hade han nog själv varit sämst semi-seedad..

Anonym sa...

jag har inte missat en tävling ja anmält mig till det stämmer:) ingen lagmatch heller:) ja har inte missat en lagmatch på alla säsonger ja gjort i tälje 12år:) inte många som slår det hehe! pierre backhand lönn e inte bitter fast ja e jävligt skrovlig i halsen lär ja ändå dyka upp o spela backhands över hela bordet det e ja o classe:)) inget illa menat classe:)) viktigast e o delta o ha kul inte vinna:)

Anonym sa...

Tuff klass 60. Nosrat åkte ut redan i poolen. I 50 fick Aldvik se samma öde. Största skrällen tycker jag Håkan Aderö står för genom att slå Per Svensson i poolen. Svensson dock vidare.Trångt men gemytligt och spel i tre hallar.//Håkan S

Anonym sa...

Om Håkan Aderö slog Per Svensson så är det en riktig skräll. Håkan är väl klass 4:a.

Att en klass 4:a slår en elit spelare skall inte kunna ske, Per kanske var sjuk/skadad. Oavsett det en jättestark insats av Håkan, grattis!!

Anonym sa...

Det skulle vara kul med en kommentar från Håkan, måste vara hans största pingisbedrift!!

Anonym sa...

Han var väl nöjd med den matchen men missnöjd med att åka ur poolen.Brorsan Rolf är i alla fall framme i kvarten i 75-årsklassen och stöter där på en gammal "Lugi-maffioso Per Magnusson

Anonym sa...

70-årsklassen såklart. Sorry Roffe ;-)

Anonym sa...

Svensson hade ryggproblem och var redan klar för avancemang och pooletta efter att ha slagit pooltvåan med 11-4 11-2 11-1!! i första matchen.

I första slutspelsmatchen var Svensson rehabliterad med tigerbalsam och massage och vann med 11-2 11-3 12-10.

I övrigt vann alla seedade spelare i H 50 sina pooler och lätt sin första slutspelsmatcher.

Kvartsfinalerna i 50 kan bli om seedningarna håller.

T Pettersson - P Svensson
I Söderberg - Håkan Svensson

T Andersson - Å Ström
G Klang - G Skogsberg

Spelare som åkte ut i poolen var bland annat:
Thomas Stenberg, Göran Aldvik, Leif Mårtensson, Christer Bertilsson, Kurre Larsson, Lars Afrell.......

Anonym sa...

Starkt av Per att vinna mot pool- tvån med dom utklassningssiffrorna.
3 snabba set.

Thomas Stenberg och Leif Mårtensson trodde jag på innan turneringen, många överaskningar.

Anonym sa...

Jag såg att Pierre lyckats bli seedad i HS30, undrar om det är hans kampanj här på bloggen som gett resultat.

Starkt jobbat Pierre

Anonym sa...

Jag och Pierre enda utslagna seedade spelarna.Bara att konstatera att vi är för dåliga och felaktigt var seedade.
Pierre 3:a i sin pool efter Peter Allvin och Fredrik Larsson.
Jag trea efter Henrik Drugge och Jonas Nordin.
Ottosson tappade sin seedning och kom 2:a efter förlust mot Ptarick Zackrisson.

I övrigt vann Källberg sin pool . Jamie samma sak. Anders Karlsson före Bengtsson Scania.Permevik före Nyblom ,Hallstahammar. Jens Karlsson före Jimmie Johansson Vedum. Mixed 1930 känns ....sådär.....

Anonym sa...

håler med dig classe:) men imorgon e en ny dag små marginaler i pingis:) gäller o vinna rätt bollar. själv visste ja att ja inte skulle orka helt ut! så idag skulle ja inte änns få vara med:) så seedning blev helt fel eftersom ja spela mkt sämre än på länge! 2 förluster i skilje det händer ibland men som sagt ny dag imorgon! /pierre

Anonym sa...

Stort grattis till Per Svensson !Per visade i dag med tydlighet varför han är elit. Seger i herrar 50 efter mycket fint spel framförallt i finalen mot Gert Klang. Regerande svenska mästaren TP fick ge sig mot Svensson i kvarten.Resultat H50:1 Per S,2Gert K,3Ingemar Söderberg,4Göran Skogsberg

Anonym sa...

Synd att du var sjuk Pierre, så att du inte gick vidare.

Det är ju ytterligare en parameter när det gäller seedning, arrangören får ringa runt och kolla hälsoläget innan man seedar.

Starkt av Per Svensson att vinna 50klassen, Grattis.

Många bra matcher idag, t.ex. Fredrik Lindbergs match mot Lasse Eriksson, Västerås. En match full med bra spel och kämpaanda.

Skall bli kul att se slutspelen i morgon.

Anonym sa...

Håller med anonym - troode inte att Per Svensson var så bra. Vilken propaganda!!!!
Motiverar helt kalrt elitstatus.
Varför är inte en elitspelare toppseedad i H 50. Ingen slump att vara elit när man är 50 bast!
Grattis Svanslös!

Anonym sa...

Festen har börjat...

Anonym sa...

Tack Bengt Olsson i Hindås för massage och Tiger balsam.
Efter insatsen blev det segrar mot mycket bra offensiva lirare.

Kul att få visa mina kvaliteter inför pingisveteranerna. Tack för gratulationerna.

Håkan A - du vann över mästaren...

Anonym sa...

Vimlar av intressanta matcher på tidigt stadium i 40-klassen.Direkt möts t.ex. Kjell P och Per Delby.Glenn A tappade sin seedning och det medför att han vid seger i första slutspelsmatchen möter Anders Snygg!Annan tuff 16-del är troligen Salwén mot B-G Ek Ser också fram mot en åttondel mellan Bennborn o Micke Larsson. Bennborn är väl klar favorit där men Micke är lurig. Vinnaren där möter troligen L Millbert i kvarten..

Anonym sa...

Bennborn slår Gripler i H 30 ?

Anonym sa...

Nej mot Gripler brukar han ha svårt.Han är nog glad att Gripler är på andra halvan.

Anonym sa...

Tips på kvartar i 40:Gripler-Salwén(slår han Ek?),Lindqvist-Anders J,Snygg-Erik Z,Bennborn-L Millbert. I semi ser vi sen Gripler -Lindqvist,Snygg-Bennborn. Sen vinner Gripler finalen mot Bennborn.I H30 vinner Källberg så klart. Nästan lika given tvåa blir Jamie L.

Anonym sa...

Hej!
Att jag slog Per Svensson känns inte som nån skräll, många andra s.k storheter har fallit mot mitt
taktiska spel,men visst var det kul slå Per i mitt sista år i 50-klassen.är juh en liten varning till grabbarna i HS nästa år.
Grattis Per till titeln vi ses

Anonym sa...

Menar grabbarna i HS60 så klart och inget annat.

Anonym sa...

Glömde säga att jag är öppen för anbud.....