måndag 14 januari 2008

Dagens citat

I mötet mellan Henke Nyqvist och Sebbe Hedlund så språkades det flitigt mellan bollarna och seten. Men när sedan Sebbe mötte Jönsson tog det helt av som norrbaggejävlarna säger. Jag ska ge er några av de bästa och sedan toppa med ett citat från kvällens elitseriematch. Jag slänger in några Jönsson också. Det är blir som en målkavalkad!

"Det var rätt liiite sås på den"
Säger Sebbe till henke medan han låtsasskruva av en kork på sin stomme när han just servat bort henke till setseger i första set med 11-8.

- Men va fan, spela i hans forehand han tar ju inte en boll med den tekniken, säger Henke högt.
- Hade jag haft en forehand så hade jag spelat i landslaget nu, svarar Sebbe.
-Det hade jag också gjort, säger Saeed från bänken.
Replikskifte efter att Henke loopat i Sebbes bh och Sebbe blockat stenhårt raka vägen.

"Det är sanslöst mycket skruv på den, den går inte att ta, jag är sjukt bra nu."
Jönsson efter varje boll mot Lökkegard till såväl Solnas som Västers som Norrtulls bänk.

"Fan vilken sjukt bra backhand jag har det är rent löjligt"
Sebbe efter att han dragit in ännu en backhand raka vägen.

"Men fatta hur trött jag är du väger 60kg och jag 90kg"
Sebbe till Henke inför matchen mot Henke
"Och då har du ändå gått ner tio kg"
Alex drugge lägger sig utifrån spelområdet utanför hagen

"Jag står som fyra så undviker du mig nu är du en jävla fegis"
Saeed avslöjar vår laguppställning för at få möta Sebbe

"Jag kan inte vinna, jag har inte en chans"
Jönsson efter att ha vunnit första set mot Sebbe

"Jag tyckte att det var väldigt tyst i andra delen av hallen men sen kom jag ju på att det är för att jag möter Jönsson så att bägge gaphalsarna spelar på samma bord."
Sebbe till mig efter att han och Jönsson vrålat ikapp mitt i skilje.

"Fatta vad tungt för dig om jag leder när du får den mörka sidan"
Sebbe psykar Jönsson inför skilje när Jönsson ska börja på den "ljusa" sidan

"Jag måste ta 5-0 innan sidbytet för att ha en chans"
Jönssons kommentar inför skilje.

"Det här var den roligaste matchen på hela helgen trots att jag förlorade"
Sebbe efter matchen

Dagens bästa tagen från Wartas liveblogg:
"Typiskt att man ska förlora på en kantboll"
Hedram efter ha fått kantboll emot sig till 4-10 och 0-2 i set

9 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vart en rolig upplevelse o se jönsson vs hedlund (vilken show :))och jönsson som förmodligen aldrig skulle förstå sebbes ironi skulle jag vilja sett :), spåret skulle kanske ta o bjuda in patrik på ett av sina elitserie sammandrag så kan ju sebbe och han mötas i en tre settare i pausen :P

max sa...

Det var en fantastisk match över fem härliga set.

Anonym sa...

Varför var inte Trygger och Gustafsson med i helgen?

Anonym sa...

Jag har väldigt svårt att förstå hur Sebastians beteende vid bordtennisbordet kan vara roligt. Han är särkert hur skön som helst utanför pingisen men om man inte känner killen så värkar han vara ganska pantad vid bordet.

Anonym sa...

Håller med Hasse!

max sa...

Trygger och Silver var sjuka.

Gustafsson hade andra åtaganden bokade och när återbudeb kom så hann han inte ordna barnvakt för hela helgen då hans livsledsagarinna också var uppbokad.

max sa...

Hasse P,
Förstår vad du menar men jag känner Sebbe så jag tycker att han är rolig.

Det är inte för intet som han blev framröstad som den mest osportslige här på bloggen. Även om jag röstade på någon helt annan..

Anonym sa...

På Aron kanske?

max sa...

bolltjyven..