torsdag 1 maj 2008

CL-Final

Igår spelades det CL-semifinal i fotboll men det skiter väl jag i. Ointressant säger jag, vem bryr sig om fotboll egentligen?

Nu ska vi snacka CL i Pingis, det är grejer det.

Imorgon så spelas den första finalen av två och finalen spelas mellan de två mest frekventa finallagen i CLs historia. Niederösterreich från Österrikemed fem finaler bakom sig, all utan vinst. Charleroi från Belgien med sex finaler och hela fem titlar. Dessa två lag har spelat mot varandra i tre tidigare finaler, 01, 02, 07 alla med samma vinnare.

Charleroi mönstar sina tre S.
Samsonov, 14-1 i kvot, 4a i världen
Saive, 8-1 i kvot, 25a i världen
Smirnov, 7-2 i kvot, 28a i världen

Niederösterreich ställer upp med:
Schlager, 10-3 i kvot, 16 i världen
Ryu Seung Min, 7-3 i kvot, 8a i världen
Chen Weixing, 6-1 i kvot, 31a i världen

Enbart toppspelare på plats alltså och en helt öppen final. Jag är osäker på vem som jag håller som favorit då det inte är helt säkert att Samsosnov tar sina två matcher mot detta motstånd.

Saive kommer förmodligen att spela tredjeman och då möta Chen och det är heller ingen lätt match för belgaren.

Niederösterreich vinner första finalen på hemmaplan med 3-2 blir mitt tips. Det som talar emot mitt tips är historiken. Fyra gånger av fyra så har Charleroi vunnit i finalen när det mötts och det vet alla om även österrikarna.

11 kommentarer:

Anonym sa...

vad händer mer ute i klubbarna, silly season 08 har avstannat

Anonym sa...

Finns det någon sida där man kan kolla på finalen?

max sa...

www.ecl-ettu.com

Liveuppdatering gratis, ibland så sänder de matcherna också men då måste man pröjsa.

Anonym sa...

Chen mot Saive känns som rätt given seger för Chen då Saive inte direkt är någon deffdödare.

max sa...

Vet inte hur Smirnov är mot deff men det borde vara smartare för Chalreroi att spela saive som tvåa.

Anonym sa...

Samnsonov lägger inte många bollar totalt mot Chen!

max sa...

men de kommer inte att mötas då Samsonov spelar etta och Chen spelar trea.

Anonym sa...

Vilken tid spelas matchen? Tänkte kika ifall dom får för sig att sända live.

max sa...

20.15 imorgon börjar matchen.

Eller idag är mer korrekt... fredag iaf.

Anonym sa...

Så dålig är inte Saive mott deff, gissar att han slår Chen.

Anonym sa...

Sämre deffar som Chtchetinine slår han men såvitt jag vet har han aldrig slagit Joo eller Chen.