tisdag 6 maj 2008

Ny Vinnare!

Efter protester från flera deltagare så har en ny omräkning gjorts och då även en ny vinnare har räknats fram.
Ny vinnare är Linus Mernsten som endast missade på frågan om hur många som spelat CL final. Linus hade alltså 10 av 11 rätt.
Linus får höra av sig till mig om pris och det får även Janne göra då han hade 11 av 11 enligt den första beräkningen som var den jag egentligen avsåg men inte kunde formulera tillräckligt tydligt.

***

Nedan så räknar jag upp de korrigeringar jag har gjort.

Daniel Ellerman 9 rätt
-1
Fråga 11

Janne Eriksson 9 rätt
-2
fråga 5,11

Per Hällström 9 rätt
-1
Fråga 3

Jens Karlsson 8 rätt
-2
Fråga 5, 11

K 8 rätt
-2
Fråga 3, 8

9 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt bild det blev på limpan

max sa...

snodde den från riget.

Anonym sa...

Orka ge fel för ukraina, han är född i ukraina som då tillhörde sovjetunionen! Är lite osäker men bestod inte sovjetunionen av ett antal länder?

max sa...

sovjetunionen var landet. Ukraina var en del av sovjetunionen.

Det tävlandes tex inte för de olika "länderna" å den tiden utan alla representerade sovjet.

Eftersom jag måste vara benhård i de andra bedömningarna så är jag även det här.

Anonym sa...

angående fråga 8 om vi nu ska va riktigt noga så skriver du inget om att det gäller singel heller...

Anonym sa...

ursäkta det här max, jag anser fortfarande att det är du som avgör vad som är rätt eller inte, men jag måste ju få argumentera för att övertyga dig om att jag har rätt eftersom jag fortfarande tycker att jag har det.
Angående frågan om dimitrij så är den faktiskt inte formulerad så den efterfrågar var han är född utan var han ursprungligen kommer ifrån. Jag anser att han ursprungligen kommer från Ukraina som, när han föddes, var en del av sovjet.

max sa...

Du har rätt i att han är född i ukraina som då var en del av sovjet.

Ukraina var då en del av sovjet och inte en egen nation.

Det finns kurder i dag som inte har ett eget land men då kommer de från de land som idag existerar.

Fortsätter gärna detta en annan gång men jag hinner inte nu..

Ska vara mycket tydligare nästa gång och jag hoppas att du svarar även då.

Återigen ledsen för missförståndet men du priset är äran och alla som läser detta förstår att du kunde Ukraina så ska du vara nöjd ändå.

Anonym sa...

Med alla korrigeringar borde inte snart jag vara på prisplats?

max sa...

Snart...