torsdag 16 oktober 2008

Dåliga hemsidor

Vi i NSK har precis som de flesta elitserieklubbar en dålig hemsida men vi ska bättra oss och efter det ska jag klaga järnet på de klubbar som inte har bra hemsidor.

Gröstorps sida är tex en katastrof men de gör ett fantastiskt jobb med sponsorträffar, samtal mellan tränarna inför matcherna, proffsigt matchprogram, entusiastisk hemmapublik med mera.
Det hörs ibland oroliga röster om hur det går för pingisen men just nu så har mitt kära Norrtull en väldigt fin tid och jag fick ett roligt nyhetsbrev av min gode vän och tillika kassör i klubben Joachim Öhman. Jag klipper in det ograverat. Fick en kommentar igår om att jag skulle lägga ner bloggen och satsa på Norrtull med samma tid. Jag svarade snabbt att det går bra för Norrtull nu. Senare under kvällen så fick jag återigen en kommentar/fråga om hur det stod till med föreningen. Som svar till er som bryr er om oss och till alla er andra där ute som kanske inte är lika intresserade så får ni se vad Jocke skrev.

Hej allihopa!

Ville bara låta alla veta att Norrtull har fått ett rejält uppsving på många fronter sedan i våras:

* Många nya trevliga, seriösa seniorer in i verksamheten som bidrar till såväl roligare träningar som starkare lag!

* Ett enormt tryck på nya medlemmar som är en funktion av dels Jörgen Perssons OS-succé men även Niklas Waldenströms fantastiska engagemang och samarbete med skolor i närområdet!

* Vi är nu cirka 150 medlemmar vilket är nästan dubbelt så mycket som för ett år sedan!

* Fantasktiska nya tränare i form av Melcher och Waldenström, samt även framgångsrik satsning på nya unga ledare.

* Ungdomar ut på tävlingar tack vare Melcher och Waldenström.

* Max Blogg som har över 7000 unika besökare i veckan har bidragit till positiv PR i pingissverige! Detta har kommit att bli det naturliga pingisforumet och har definitivt blivit Pingissveriges största succé på flera år! Jag tror inte ens Max själv än fattat hur stort det är..... Eller, det kanske han har. :-)

* Vi har en bra styrelse och vi håller på att bygga upp en ny klubb kan man säga.

* A- och b-laget som spelar i tvåan har bägge fått en grymt bra start i serierna. Det skulle förvåna otroligt mycket om a-laget misslyckas med att vinna sin tvåa.

Ja, va fan, det går bra nu!! :-)

//Joachim

Mer ikväll om vad Norrtull har på gång inom kort och jag ska även om jag hinner skriva lite om att jag ska iväg och lite sånt. Nu måste jag fortsätta jobba innan Vikon får smisk i div IV.


16 kommentarer:

Anonym sa...

Återigen ett mycket proffsigt arrangemang igår i Simrishamn/Gröstorp.

"de gör ett fantastiskt jobb med sponsorträffar, samtal mellan tränarna inför matcherna, proffsigt matchprogram, entusiastisk hemmapublik med mera."

Detta stämmer till 100%.

Mer av denna varan inom Elitserien.

Sen att rätt lag vann, gör ju inte saken sämre. Segermiddagen på Gröstorps hemmaresturang smakade utsökt efter matchen.

//Pelle J

boss sa...

Du brukar inte stå för understatements Max! Ni har inte en dålig hemsida i Norrtull, den är urdålig :)
Senaste uppdateringen gjordes för drygt två år sen...

Anonym sa...

Ja, där ser man, så blev ett mail till 30 pers istället ett meddelande till flera tusen.... :-)

//JÖ

max sa...

boss,

du har rätt i att den är urusel men senaste uppdateringen var för ett år sedan.

Anonym sa...

Ja, vårt dåliga samvete...
Problemet är att den som gjort hemsidan inte varit med i klubben på 2 år och vi har inte informationen hur man går in och redigerar på hemsidan.
Pinsamt men sant!!

Max, hur gick matchen ikväll mot Vikon?

//JÖ

Anonym sa...

Kul med fler medlemmar, att Jörgens framgång ger ringar på vattnet. Finns goda chanser för klubbar att haka på och suga in nya entusiastiska medlemmar. Idrottslyftet kan väl vara en hjälp också, tror man kan ansöka om pengar.

Anonym sa...

22/10

Skärbo

max sa...

Vi vann 8-4

alla tog matcher och alla förloarde matcher. Bäst var Birkhammar sämst var jag.

max sa...

Jörgens OS har inte gett så mycket då alla nya ungdomar kommer från uppsökande verksamhet.

max sa...

Vad menar du Skärbo?

Anonym sa...

lagmatch!

Skärbo

Anonym sa...

Bra lirat grabbar! Hoppas få bukt med min jävla tennisarmbåge snart så man kan börja träna för att så småningom kriga om en plats.

//JÖ

max sa...

Mot oss?

Anonym sa...

1 december möter vi Huvudsta borta.

//JÖ

Anonym sa...

Jag e med i Djurgårn nu.

Skärbo

max sa...

Fan, Skarbo.

Nu ar jag mer ledsen over att inte fa mota er.