tisdag 14 oktober 2008

Tillfälligt avbrott

I diskussionen om booster från mitt håll i inläggsdelen så kommer det att äga rum ett kortare avbrott så att vi får tänka på något annat ett tag. Under redan befintliga inlägg fortsätter säkert diskussionen.


Jag hoppar vidare mot Elitserieomgången imorgon och kommer att fokusera på hur detta annonseras ut via nätet från hemsidor och dylikt från hemmalagen. Jag kommer senare att även denna säsong gå igenom hemsidorna och gåra de jag tycker är kassa och de jag tycker är bra. Detta är bara ett smakprov.

Mer om matcherna och mina tips snart.


Eslöv-Ärtemark
En mening som anger tid och plats. Inget mer. De har endast två inlägg på sin förstasida sedan sm-guldet i våras. Man kan inte läsa sig till vilka som ingår i truppen alls på hemsidan och överlag så är det inte alls en bra hemsida. En uppryckning skulle vara önskvärt av de senaste fyra årens svenska mästare i lag.


Falkenberg-Söderhamn
Tid och plats och en angivelse om vilka som spelar i respektive lag. Jag saknar en presentation av spelarna i a-laget för Falkenberg men finner deras statistik i elitserien samt tabellen. I deras programblad för säsongen finner man dock mycket mer att läsa om. Elitlaget och farmaklubben och en del även om damlaget. Ett snyggt programblad och klart plus att man kan ladda ner det.


Gröstorp-Warta
Datum för nästa match går att finna men inget mer. Hemsidan är klart sämre än laget och då kan man ändå läsa på sidan att de eftersträva gemensam utveckling. Finner faktiskt inget av intresse på deras sida och om jag inte vetat vilka som spelade i laget så hade jag inte heller fått veta det av deras hemsida. Nu minns jag varför jag inte länkar till den sidan.


Halmstad-Mariedal
Tid och plats för morgonsdagens match finns tydligt med. Enligt hemsidan så har de bara tre spelare i A-truppen (lille Wang saknas). Jag hoppas att sidan är under uppbyggnad för som den är nu så är den inte bra alls.


Spårvägen-Rekord
Nästa match finns snyggt annonserat på förstasidan. Lagen är beskrivna i korthet men endast med namn. Hemsidan i sig är bra uppdaterad men har en tråkig profil (standardutförande av svenska idrottsklubbar). Stort plus för den roliga inbjudan till matchen, de har en ny inför varje match vilket är ett mycket kul och bra grepp.

Inga kommentarer: