lördag 4 oktober 2008

Södertälje

Kommer återkomma med fylliga kommentarer om denna tävling som jag just är hemkommen ifrån. Men innan dess så ska jag äta ordentligt och dricka gott.

Korta kommentarer:

Klass 1:
Mattias Karlsson vann som väntat klassen och mötte på vägen fram till finalen bägge Eskilstunas kineser. I finalen väntade Henrik Drugge som spöade sin klubbkamrat Niclas "Bo" Sundell i semifinal. Det var mycket Solna på den halvan då "Bo" vann över Perra Eriksson i sin kvartsfinal. I finalen så blev det 3-0 till Mattias men det var jämna set.

Herrdubbel:
Toppseedade Bennborn och Lönn åkte i en dramatisk match mot "Bo" och Patric "Li" Jönsson. Skilje slutade 19-17 har jag för mig. "Bo" och "Li" gick hela vägen fram till final där det väntade en riktig överraskning i form av Sigrell och Bäckman från Tullinge som i sin semifinal slagit Alex Drugge och Perra Eriksson. Finalen vanns till sist av kombinationen från Solna och Norrtull.

Herrar Elit:
På förhand trodde jag på Mattias Karlsson då han var den klart bäste i startfältet men hans vinstchans försvann mycket överraskande i kvartsfinal mot Thomas Bennborn som spelade strålande defensivpingis och avgjorde med en riktigt fin forehandsmäll. Kineserna hade dock kommit igång mer och möttes i finale efter att ha slagit ut spelare som John Nilsson och Perra på vägen.

Just Perra slog en skadad Mikael Ottossson i sin kvartsfinal efter en fin vändning i fjärde set och underläge med 2-1 i set.

Kineserna från E-tuna är lustiga, framförallt den ena. Han lirade tydligen med soft hemma i kina men här i Sverige så hade han blivit tillsagd att lira med backside. Niklas Kjellström och Mattias Karlsson fixade dock fram ett soft till honom så att han skulle kunna lira. När han fick softet så satte han sig helt sonika på läktaren med sitt speedglue och limmade på det. Så går det till ibland.

18 kommentarer:

Anonym sa...

ngt om rekordspelen ?

Anonym sa...

så limmningen på läktaren var alltså vad en viss spelare menade när han sade att "chip choppen" fuskar?


:-)

Anonym sa...

Max! du glömde våran match:O? sen glömde du skriva att i kvarten så har jag endå 1-1 6-1 å 9-5 på mandel gör en av mina bättre matcher någonsin=) men han e på tok för bra!

Anonym sa...

hahaha :) det var antingen höjdpunkten på tävlingen eller det mest intressanta när kinesen limmar om på läktaren inför allas beskådning. kul att man tydligen kan göra så utan att en endaste tycks reagera mer än att snacka lite ´´skit`` om kinesen. är det limförbud eller ? men vafan sålänge eskilstuna vinner så varför ska jag bry mig ? kanske kan finnas en del fler som fuskar ?
cola mannen

max sa...

cola mannen,
som du vet s¨å var det fler som hade "BO"ostrat och "LI"mmat..

max sa...

Ja vad fan ska man säga Harrysson?

Du vann mycket rättvist. Rakt igenom bättre även om jag stretade emot väl i tre set:
13-15, 9-11. 11-9, 6-11

Det var en del roliga poäng i matchen iaf enligt mig iaf, även om jag bjöd på roligare bollar mot Hellman.

Anonym sa...

3 x 2-3 förluster och 6 x 5,3 sitter i huvudet idag......Hur gick det mott Lennart?

Scarface

Anonym sa...

Japp max mycket publik pingis speciellt första 2 bollarna i matchen som du vinner!=)

max sa...

Hehehe..

Hellman trodde att bollen var blöt på den första men sedan borra han den andra också och då kollade han ner på racketen direkt, men insåg då att det bara var en massa socker på den.

Anonym sa...

Varför spelar Mattias Karlsson i Södertälje och inte i Rekordspelen?

Anonym sa...

Måste säga att hellman är otroligt bra för sin ålder! Nu har jag inte mött honom själv men iom att jag är klass 3är jag säker på att jag är totalt chanslös! Bra bollvärdering fin forehand och backhand!

Bra matcher mot Magnuss Larsson, Max a pch harrysson, även om han la mot Harrysson tror jag?

Riktigt bra gjort av Spånga spelaren Rehnman att slå honom i slutspelet, Trodde inte han skulle vara nära ens!

Medvänlig hälsning Backhand demonen i klass 3

max sa...

Hellman la 3-0 mot harrysson.

Jag var tvungen att vinna 3-0 för att gå vidare ur poolen men förlorade tre jämna set mot unge herr Hellman, för ett par veckor sedan vann han mycket enklare över mig fast då med 3-1.

Han saknar fortfarande lite kraft och bollvärdering (ibland) men det kommer snart och då blir han riktigt bra. Ska bli kul att följa honom framåt.

Anonym sa...

och fuskserva gör dem också! jävlar kineser

Anonym sa...

Är också imponerad av Hellman, även om jag råkade vinna den här gången, är dock ganska säker på att jag får stryk nästa gång :-)

Visste innan att han var bra men jag trodde inte han skulle vara så bra! Jag vann helt enkelt för att jag spelade grymt bra, samt lite chans spel som gick in, men som sagt nästa gång....

Måste dock förbättra mitt spel en hel del för att göra bra ifrån mig i elit, var totalt chanslös mot Nilsson (Norco) och Kjellström (E-tuna)

Dagens match var lätt Mattias Karlsson mot Bennborn, härlig pingis och grymt bra av Bennborn

Mvh Robin Renman spånga

Anonym sa...

skandal tävling södertälje!! 1 dag efter tävling skall det fasikemig finnas resultat? Pieere var är resultaten din fjös loopare...

max sa...

resultaten har funnits ute hela dagen.

http://www.sodertaljebtk.com/jubileums_tavling.html

Anonym sa...

va fan e det för pajas som inte hittar resultaten på våran sida e ganske enkelt o hitta! dom kom in i går kväll:) pierre

Anonym sa...

pieere du är och förblir en pajas