tisdag 7 oktober 2008

Sverige femma!

Sverige slutade till sist på en femteplats i herrarnas lagtävling efter att idag ha besegrat hemmanationen Ryssland.

Lagens bägge ettor saknades och då fick andra spelare chansen att kliva fram och det gjorde främst Pär Gerell som med sina två singelvinster bidrog starkt till matchvinsten.

Kolla in matchresultaten här.

Nu kanske en pessimist skulle påstå att Rysslands etta är strakare än vår och till och med påpeka att ryssarna spelade med Kuzmin som tredjeman. Allt detta är korrekt men då måste jag påminna att Sverige också saknar en del namn som med all säkerhet rent spelmässigt skulle ha färgat i detta EM.

Jörgen Persson
Jan-Ove Waldner
Peter Karlsson
Fredrik Håkansson

Alla tackar nej till landslaget av olika anledningar som vi alla är mer eller mindre bekanta med.

Jag återkommer om kommentarer till finalen av lagtävlingen efter att den är färdigspelad och att jag sett den (spelar in den just nu) då jag snart ska träna trots min förkylning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka anledningar?

- Ja, gubbarna är för gamla. Men inte Fredrik Håkansson. Vad är hans anledning att tacka nej till landslagströjan?

Anonym sa...

varför tackar dem nej?

Anonym sa...

har inget med EM att göra men ändå läsvärt.. http://www.ystadsallehanda.se/article/20081007/SPORT/107229826/1365/&/Unga-kineser-stoppas-fran-spel-i-Grostorp

Anonym sa...

haha med Jörgen,J-O o Peter så har sverige näst bästa laget i europa!!!!!!