söndag 19 oktober 2008

Sjusovare, anekdot av Stefan "Steffo" Eriksson

Helg i Enköping
Det skulle bli en spännande helg i Enköping. Vi var i 13 årsåldern. Det var första långa resan utan ledare. Eller ledare hade vi utan att avslöja för mycket så kan vi kalla honom Hasse Nilsson (16 år) spelare i Frösö IF där även jag Stefan Eriksson, Christian Lexmyr och Lennie Johansson spelade. Vi fyra skulle åka och spela Bahco poolen i Enköping.

Vi Träffades nere på stationen vid lunch för att sätta oss på tåget. Kortleken åkte fram direkt och det var enkronas knektöppning som gällde. Timmarna gick och väl framme så var det bara direkt till en pizzeria och sen upp på hotellet och fortsätta kortspelandet. Timmarna gick och det var dags att gå ner och äta frukost ingen sömn där inte.

Väl i hallen så gick inte spelet något vidare utan man satt mest och gnuggade sig i ögonen för att hålla sig vaken.Direkt efter lördagens spel så var det direkt till hotellet för att sova. Det tog inte lång tid innan alla sov. Ingen hade tänkt på att ställa en väckarklocka men som tur var så hade jag gått i sömnen denna natt och tagit Hasses täcke och lagt mig nere vid elementet (Jag har haft värre nattliga promenader). Hasse vaknade av att han frös!

Klockan var tio i nio och vi skulle börja spela kl 9.
Snabbt i kläderna och en frisk och snabb joggingtur så var vi framme vid hallen. Perfekt nu har man värmt upp!! Vi kom fram och det var inte en människa där, hallen var stängd. Ingen fattade någonting.

Hasse kunde ta det lite lugnare för att han skulle spela senare så han knallade glatt ner och skulle äta frukost. Där kom han inte in. En sur vakt frågade lite ilskt en kille som kom i shorts och pingiströja ”har du leg”?

-Leg?? Jag ska ju bara äta frukost.

Som ni nu förstår så är det ju så att vi sov inte så länge utan det var en mörk kväll istället för en mörk morgon.Ni skulle bara sen minen på den tanten vi frågade om kl och hon svarade 9 och vi frågade om det var morgon eller kväll. Tror inte hon trodde att vi var pingisspelare..

Den jag skickar vidare till är en spelare som jag vet har lite smarriga historier.. Kristian ”Kalven” Karlsson.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahah

Anonym sa...

haha håller drisen på än=)
Fan va arg du vart i dina dar stefan=)

Vart håller du hus?

Anonym sa...

haha sjukt rolig :D

Anonym sa...

Ha ha ha... Hur jävla borta kan några 13-åringar vara egentligen!!!

AA

Ps. När jag var tretton år gick jag aldrig för att lägga mig före 22. Ds.

Anonym sa...

en officiell blog är kanske inte de bästa stället för " smarriga historier " ? :)

Anonym sa...

sjukaste historian egentligen, komma ner till hallen vid 9 på kvällen ;D

Anonym sa...

du hade en annan frissa när du var ung....ha ha....