torsdag 9 oktober 2008

EM-singeln fortsätter

Ska ge mig in och tippa alla singelmatcher för att se hur många rätt jag får.

Samsonov-Mattenet 1
Favoritseger helt klart.

Gerell-Steger 2
Steger är oerhört stark just nu och har spöat PG förr.

Tomasi-Keinath 2
Inte så mycket mer att gå på än att Keinath är högre rankad och slagit bättre spelare på vägen fram hit.

Drinkhall-Chen Weixing 2
Här tar det slut för den unge engelsmannen. Chen är för bra och har för mycket rutin.

Saive-Baum 1
Inte helt given seger. Saive har vunnit mot Baum förra året med 4-1 men Baum är het och det vet jag inte om jag kan kalla Saive. Saive får tipset till sist.

Pistej-Gardos 2
Någon som såg Gardos krossa Svensson? Jag håller Österrikaren som storfavorit i denna match även om Pistej slagit bra spelare som Wang Jian Feng och Filimon.

Korbel-Monteiro 2
Tror lite på en miniskräll här. Monteiro är på frammarsch medan Korbel har börjat tappa mer och mer. Hans förra säsong var strålande i Bundesliga men han känns passé.

Karakasevic-Ovtcharov 2
Dima vinner denna. Han är den säkrare och serben kan inte lura returnera bort den duktiga tysken. 3-0 i matcher till tysken förra säsongen.

Schlager-Sereda 1
Behöver jag motivera?

Kuzmin-Zwickl 2
Jag tror att Zwickl fortsätter att skrälla. Kuzmin känns osäker i spelet medan Zwickl är i sitt livs form.

He Zhi Wen-Grujic 1
Juanito är en klasspelare fortfarande medan Grujic känns mer som en dubbelspelare.

Lundquist-Crisan 2
Måste tippa emot svensken denna gång. Senast de möttes vann Crisan i en ganska jämn tillställning. Det som talar för Jens är att han är i bra form och Crisan letar efter sin.

Maze-Pazsy 1
Maze är för säker, han har fler dimensioner i spelet än vad Pazsy kan stava till.

Wang Zeng Yi-Smirnov 2
Ryssen är stabil och har rutin och denna polske kines har jag aldrig riktigt tyckt varit så bra.

Tokic-Svensson 1
Tokic har slagit Svensson flera gånger tidigare och vinner tyvärr här med.

Freitas-Boll 2
Timo vinner för att han är bättre.

11 kommentarer:

max sa...

imorgon så kommer jag med mins tips:

"Säkra"
"Jag tror"
"Chansningen"

Kommentera gärna mina tips här ovan och fråga om ni undrar något om varför jag tror som jag gör.

Anonym sa...

hoppas du har fel ;) vill ju se nån svensk bättre än Paul Drinkhall iaf!

max sa...

OK nu kommer lite tankar:

Säkra:
Sammy-Mattenet 1
men knappt spelbar pga lågt odds.

Boll-freitas 1
På förhand en given match

Maze-Pazsy 1
Maze är för säker

Schlager-Sereda 1
Schlager är för bra

Jag tror:
Jens Lundquist kan skrälla mot Crisan men vill då ha ett hcp-spel som tex bet365 har på Lundquist +1.5set=2.20

Gerell och Svensson är stekta mot Steger och Tokic. Så vitt jag har sett så har de aldrig vunnit mot dom.

Steger ger 1.33 och Tokic 1.20

max sa...

Nu till några sköna missar som gjort.

Kuzmin är favorit hos alla bolag men de med hcp-spel har gett honom bättre odds om du lirar på honom med +1.5 mot Zwickl

Jag tror zwickl kan ta den matchen men Kuzmin är favorit och med plus 1.5 i set och oddset cirka 1.65 så är det lockande.

max sa...

Här kommer mitt skrälltips.

He Zhi Wen mot Grujic 2
Grujic har vunnit tre raka mot spanjoren.
3.25

Korbel-Monteiro
Korbel är inte lika bra som förr och Monteiro är i toppform. Ett tidigare möte som Monteiro vann med 4-0, förvisso tre jämna set men ändock 4-0.
2.50

Om man lirar tex 100 spänn på varje av dessa och 50 spänn på dubbeln så behöver du bara sätta en av två för att gå jämnt upp eller lite plus. Sätter du dock bägge två så vinner du 977 minus insats på 250.

Anonym sa...

Max, var hittar du deras tidigare möten?

max sa...

Jag kollar på ittf under rubriken pro tour, där finns head to head.

Sedan så går jag även in och kollar om de har möts i bundesliga den senaste säsongen, jag kollar 2007 och 2008.

Unknown sa...

Jensa har ju drömlottning nu!

max sa...

14 av 16 är väl OK? Och då varnade jag för jens och tipsade om oddset på kuzmin.

max sa...

Jag vann hårt ikväll...

max sa...

satte 8/8 på åttondelarna men det är lätt att säga i efterhand men jag tror nog att ni litar på mig.

Nu ska jag ge mig i kast med med kvartarna.