torsdag 4 juni 2009

Comeback

Linda Nordenberg gör comeback i Elitserien efter ett par års frånvaro från Elitserien.

Linda kommer att spela för Råå i Helsingborg och kommer inte att vara med i alla matcherna utan endast ett fåtal i grundserien och sedan i slutspelet.

Råås trupp är därmed spikad och klar, utöver Linda ska även Frida Johansson, Kajsa Andersson, Marie Olsson, Julia Magnusson och Jennifer Nilsson spela där.

Appropå Råå så var jag där för någon vecka sedan och åt lunch, vilken härlig fiskeby det är! Tidigare hade jag ingen relation till Råå utan såg på det som ett industriområde i Helsingborg, men nu vet jag bättre och jag älskar det!

23 kommentarer:

Fundersam sa...

Underligt

"Där har ärendet nu granskats och nämnden har i sitt beslut kommit fram till att Marcus racket har manipulerats, men att förhållandena är sådana att det inte finns tillräcklig säkerhet att Marcus Johansson försökt vilseledan någon.

Därför vidtas inga åtgärder."


http://hallandsposten.se/sport/bordtennis/1.486243

Amatörjurist med examen sa...

Alltså: Racket var fel men det går ej att bevisa uppsåt eller oaktsamhet.
Vid ringa oaktsamhet döms ej till straff.

Så låter det på juridikspråk.
Alltså tycker nämnden att manipulera sitt rack ala Magoo eller boostra, limma etc är ringa.

Underligt!!!

Anonym sa...

Förbundet hade ett gyllene läge att äntligen stämma i bäcken och både överdomare Billström och Förbundets Westling kollade på raktetet och konstaterade att det inte blir klarare än så här .Ändå törs inte SVBTF . Nu är det fritt fram och spela med vad man vill , bara köra på för ingen kommer bli fälld om de inte är så dumma att tex spelar med ett raket med olagligt namn skrivet på.

Anonym sa...

Lustiga regler.
När man läser att det inte blir några straff för fuskrack så är det fritt fram.Ett bra tips är en cykelslang under belaget gör susen,
du fäster slangen med vanlig solution spänner ut slangen och sedan på med belaget mycket otrevligt för motståndaren,men du är en vinnare på fusket.

Anonym sa...

jajaja . de flesta vet ändå att magoo fuskat så spelar ingen roll att han inte blev fälld. han lär aldrig tordas spela med ett olagligt raket igen för att kommer kolla på det härnäst.
sen att svenska är ena fega små möss e en annan fråga , men så e ju hela svenska rättssamfundet ju.du kommer undan med mord i svea rike..

Anonym sa...

Jag uppmanar alla till att börja limma med speedlim igen. Förbundet ger ju inte ens några straff så det är i princip tillåtet.

Skandal av SBTF!!!!!!!

Anonym sa...

Råå har ju ett hyfsat lag och då menar jag inte bara utseendemässigt.

/M

Anonym sa...

skandal är ordet. och det blir näppeligen glasklarare än med magoo.hur många är vi inte som skakat på huvudet under säsongen åt hans onormala effekt och därmed fuskiga framgångar.frågan är varför ingen upptäckt det tidigare. i år verkar inga straff alls utdömmas. max, hur gick det med incidenten i er serie mot stockholms polisen ? fick han i andra laget något straff ?

Anonym sa...

Den sorgliga artikeln finns här att läsa :

http://hallandsposten.se/sport/bordtennis/1.486243


Notera även gärna hur Magoo uttrycker att det varit en personlig jakt han varit utsatt för...Bedrövligt att han kommer undan..

Anonym sa...

Fritt fram för Neubauer!

Anonym sa...

Hur kan han vara friad?
Det var ju solklart att han fuskade, eller?

SKANDAL SBTF skärp er man tar er ju för FAn inte på allvar. Jävla turister!

Anonym sa...

Vad fan menar dom med "men att förhållandena är sådana att det inte finns tillräcklig säkerhet att Marcus Johansson försökt vilseledan någon"
Får man fuska om man inte vilseleder någon?

SKANDAL

Anonym sa...

Fast det allra mest bedrövliga är väl alla som lägger mot någon svensk lirare med halvlångt (Fabbe undantagen) oavsett om det är nabbar av glas, plast, gummi eller papp. Kanske bättre att ta en timme till i träningshallen med lite spelförståelse på schemat än bakom dataskärmen?

Omröstnings-Oscar sa...

Vad sägs om en omröstning om i frågan om vi tycker att SBTF gjort rätt i att fria Magoo?

Anonym sa...

Heeeeeeelt sjuuuuukt!

"...att det inte finns tillräcklig säkerhet att Marcus Johansson försökt vilseleda någon"

Jag vill inte bedriva någomn häxjakt på Magoo, men om man limmar på ett Neubauer (som jag antar att det var) tillsamans med ett annat gummi där texten bara syns så är jag ganska säker på vad man gör och då vilseleder man helt klart, anser jag! Z

max sa...

Lugna er nu.

Detta ska inte vara ett forum för att smutskasta en spelare. Om ni har problem med att han blivit friad så får ni ta det med förbundet. Tänk på att det är en människa ni pratar om.

Jag har limmat ett par gånger den här säsongen, gnäll på mig istället. Eller spelarna som får färdigboostrade plattor, eller på någon av alla elitserie och superettanspelare som myglat med racketen, eller de som snor kantbollar, eller de som fuskservar.

Anonym sa...

Jag gnäller inte på Magoo. Det är förbndets aktion som är skandalös. När det är glasklart att en sdpelare fuskat blir det inte ens några åtgärder. Det betyder att det är fritt fram för alla att fuska.

Anonym sa...

Inte säkert att alla som fuskar går fria nästa säsong. Se bara hur förbundet svängt i frågan om klubbar som ej registrerat licens, lex. Stratos. Säsongen 08/09 fälldes klubbar, 07/08 friades man för samma "förseelse"! Det jag tycker att man kan konstatera är att förbundet agerar inkonsekvent och inte alltid följer gällande regler. Svårt då för spelare, ledare samt klubbar att veta var gränser går.

tigern sa...

Jag har limmat med speedlim alla tävlingarna jag spelat i år.

Anonym sa...

SBTF är ett skämt. Vilka har tagit beslutet. Snälla Max ta fram vilka inom SBTF som satt på det beslutande mötet. Var det tävlingskommiten så mailbombar vi dem tillsammans.

max sa...

Jag vet inte vem det är som fattat beslutet. Tycker att detta tagit för stora proportioner.

Jag har min åsikt om vad som hänt och det räcker för mig.

Anonym sa...

När en friidrottare fuskar (dopar sig) blir han avstängd i flera år. När en pingisspelare fuskar händer ingenting.
Inte så konstigt att pingisen får en kalle-ankastämpel när man har ett inkompetent förbund

Anonym sa...

Är det för stora propotioner att man tycker att en fuskare ska ha sitt straff?

En dopad löpare blir avstängd flera år medans en "dopad" pingisspelare blir friad.