tisdag 23 juni 2009

U21

Är inte U21-landslaget i fotboll roligare än A-landslaget? Sitter och ser matchen just nu och det står 3-1 till Sverige efter en halvtimmes spel och det har hänt sjukt mycket förutom målen.

Men det jag vill komma till är att det verkligen borde finnas ett U21-landslag i pingis och mästerskap på internationell nivå för höja prestigen än mer. Allt för att minska steget mellan senior och junior. Ni har hört det förr men jag kommer att fortsätta tjata om det tills det blir verklighet. Ungefär som att jag tjatat om dataranking.

Blåslampan vilar inte.

8 kommentarer:

Anonym sa...

äckliga jävla serber filmar som fan fy fan :)
så nu har vi två borta i semifinal bläää!
max finns inte tillräckligt många bra för det enligt mig! det blir för ojämn standard! pierre

max sa...

Men om spelarna är för dåliga nu hur ska vi då göra med a-landslaget i förlängningen?

Dessutom håller jag inte med dig om att det är för ojämn standard eller för få bra för ett u21-landslag.

Anonym sa...

va finns det 6-7 bra länder o sen? pierre

Anonym sa...

sparka lagerbäck sätt in en ny förbundskapten som vill spela offensivt släng ut alla gamla gubbar ur a-laget (de över 30år) utom mittbackarna och in med de yngre spelare.

max sa...

Jag tycker att det finns många riktigt bra lag och dessutom många lag som är helt OK och sedan en hel del sämre lag. Ungefär som för a-lagen alltså.

Anonym sa...

ja du kanske har rätt igen max :)

kan va lite en penga fråga ändå? pierre

max sa...

KLart att pengarna är en fråga men jag anser att detta är ett prioriterat område och om man inte med befintlig budget kan finansiera det så bör man se över hur man kan göra det. Antingen omfördela eller dra in nytt.

Anonym sa...

Skönt att höra att du tänker tjata om U-21. Titta på fotbollen bara. Men det jag tänker fortsätta tjata om är en elitserie eller en ungdomsallsvenska för U-21. Kanske stadslag eller reg.lag. En plantskola som i förlängningen ska bli ett landslag. Förbundskapten för detta landslag har jag redan utsett: Pelle Jarlebrand!