onsdag 3 juni 2009

Düsseldorf vann igen

Precis som i CL-finalen så besegrade Düsseldorf Ochsenhausen. Detta är klart trots att ett möte återstår enligt den sjuka regeln man har i Tyskland där tabellposition avgör vid lika resultat.

Den första lagmatchen slutade 3-0 till Düssledorf och med det så var det avgjort. Här har ni siffrorna:

Apolonia, Tiago vs Ovtcharov, Dimitrij
09:11, 15:13, 08:11, 11:13

Chuang, Chih Yuan vs Boll, Timo
07:11, 08:11, 09:11

Gerell, Pär vs Süß, Christian
16:14, 09:11, 12:14, 05:11

Anders Johansson tränare i Ochsen kommenterar detta kort:

Tiago och PGs matcher var helt OK. Chuang är inte i tillräckligt bra form för att slå Boll just nu. Jag är nöjd med matchen idag resultatet till trots och vi har haft en bra säsong.

Jag tycker mest synd om PG som måste stanna nere i Tyskland och spela en till match som inte betyder något och så missar han "The Boss" på Stadion nu på torsdag, å andra sidan så kanske det var någon annan som blev glad över att få PGs biljett.

Vi får hoppas att tyska förbundet åtgärdar detta till nästa säsong då det spelar 3 svenskar till i tyska högsta ligan.

Ochsenhausen:
Pär Gerell

Fulda:
Robert Svensson
J-O Waldner

Plüderhausen:
Jörgen Persson

Bremen:
Jens Lundquist

Frickenhausen:
Fabian Åkerström

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår hans besvikelse måste vara riktigt tungt att missa allas vår medelklass hjälte Bruce "The Boss" Springsteen. Det är PG och Mona Sahlin.

Nej, nu känner jag att jag börjar bli lite väl cynisk i mina inlägg på bloggen, kanske dags att kontakta Olof Röhlander för tips och råd?

Sjatov

Anonym sa...

vad får frickenhausen för lag, lr det jag vill veta är om fabbe tar plats i laget?

max sa...

Fabian blir fyra i laget.

jag tror att de andra blir Kenta, Steger och Tan Ruiwu.

Kinski sa...

Sjatov,

Där tror jag att du har fel. Minnesgoda läsare kommer kanske ihåg att jag gjorde en inofficiell lista över pingisspelarnas filmsmak. En liknande lista fast med musiksmak i fokus, skulle visa att här är det Bruce som är favoriten.

Svartsyn och cynism behöver inte alltid vara fel, fråga JAMC om detta, "The Power of Negative Thinking"