söndag 7 juni 2009

Made in China

Som jag tippade blev det stenhårt mellan Ma Long och jo Se Hyuk, nåja, jag trodde att det kunde bli tufft men inte så hårt som det blev. 13-11 i skilje till den unge kinesen. Lite förvånande att de unga kineserna inte är bättre mot deff än vad dom är måste jag säga.

Wang Liqin slog ännu en gång Ma Lin med 4-3 och Wang verkar gå en ny vår tillmötes med ett spel han inte mönstrat på flera år.

Nu blev det i och för sig ingen ny seger för Wang Liqin då Ma Long är fruktansvärt bra mot offensiva spelare som till exempel Wang Liqin. 4-0 i finalen för Ma Long och ännu ett steg mot att bli världens bästa spelare. Denna seger i frånvaron av Wang Hao som enligt uppgift helt enkelt har semester, kul för honom.

Ma Long världstvåa men på jakt efter Wang Hao frågan är inte om Ma Long blir världsetta utan när?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde också ta semester max

max sa...

Visst är jag värd det?

Det ska jag, om ett par veckor.