lördag 27 juni 2009

Lagledaren 2!

Ny lagledare för året är Lars Falk och han ska leda Sundets pärla, Helsingborgs stolthet och då pratar vi inte om det där hockeybockeygänget som spelar på Olympia med en innebandyspelare som är 59 år gammal som forward utan nu gäller det Rekord.

*

Hur ställer sig spelarna till tresetare?
Gillar det egentligen inte men tycker helt klart att det är värt det för att få tv-sändningarna


Vad är din åsikt om tresetsmatcher och försten till tre och poäng för varje vunnen match?
När det är 3 manna-lag så är det ju bra att alla matcher får spelas. Annars kan någon spelare vara med inte få spela på en massa omgångar
Gillar egentligen inte att det är poäng för varje vunnen singel men samtidigt så har jag inte kommit på något bättre.


Hur tycker du att det nya systemet påverkar unga spelare i elitserien. Såväl kvalitetsmässigt som chans till att få spela?
För dom som får spela är det ju positivt. Kvaliteten blir ju högre. Sen är det upp till klubbarna att våga släppa fram sina talanger.


Vad tycker du om att det kommer att bli tv-sändningar?
Tror det är det bästa som hänt Svensk pingis på jättelänge


Kommer spelarna att tävla mer nu när det är kortare matcher i pingisligan?
Det är väldigt individuellt.


Hur bra anser du att pingisligan är ur ett europeiskt perspektiv?
Inte jättebra, även om det känns som den kan bli bättre i år. Det är ju fortfarande 2 månader kvar innan trupperna skall vara klara så svårt att säga.


Vem är seriens bästa spelare?
Chen Jian


Vem är viktigast för sitt lag?
Chen Jian


Vem är viktigast för ditt lag?
Chen Jian


Vilket lag är roligast att vinna över?
Alla vinster är roliga, fast det är klart att det vore kul att spräcka Eslövs svit, för dom är ju svårast att slå


Vilken hall är den bästa att spela i?
Jag har inte varit med på en massa år nu det har jag dålig koll på


Vilken klubb har bäst hemmapublik?
Se ovan


Vem får sitt stora genombrott i år?
Förhoppningsvis någon av alla bra ungdomar, varför inte någon av våra?


Vad tror du om era egna chanser? Vad är er målsättning?
Min förhoppning är att vi är med och slåss om en slutspels plats. Lagets målsättning har vi inte satt då laget fortfarande inte varit samlade för säsongen


Vem vinner SM-guld?
Tråkigt att gissa Eslöv men dom har ju bevisat att dom är bäst så det är svårt att låta bli.

*

Samma historia här. Eslöv är fortsatt favorit och ledarna tror på sina egna spelare. Jag ska försöka påminna dom som inte svarat men det är väl svårt nu i semestertider.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt annat ämne.
På Höganäs hemsida ligger startlistor till Öland.

På Gotland Bordtennisförbund ligger startlistor Visby

Anonym sa...

Varför är inte Anders Karlsson lagledare?

Anonym sa...

Hahahaha Falken som lagledare.. kommer inte bli mycket pingis spelat då... Världens största surrkuse!

max sa...

Anders meddelade bara att det är Falk som tar över legledarskapet, jag kan tänka mig att Anders har en hel del annat att syssla med också.

Anonym sa...

annat att syssla med...är inte representationslaget viktigt??
särskilt om man är heltidsanställd.
om jag fattat det rätt så är han inte heller ansvarig för damerna.
det håller inte om inte de anställda är villiga att ta ansvar och jobba med de bästa!

Anonym sa...

Anders Karlsson ska arbeta med klubbens barn och ungdomar, utveckla den delen av verksamheten. Vilket antagligen innebär att Rekord får en av landets bästa krafter på just det.

Anonym sa...

www.idrottonline.se/kalmar/btkenig-bordtennis
Nu ligger även seedningen för de olika klasserna på Öland under ovanstående sida. Finns även inlagt på Höganäs sida.
"Stocken"

Anonym sa...

Kommentaren som publicerades 28 juni 22:59 kan vara en av de dummaste jag läst här.
Och jag har läst många...

/Uffe

coachadde sa...

måste försvara anders lite hära. vi har samma upplägg i spårvägen som rekord nu skaffat. jag är anställd på heltid men har inte huvudansvaret för våra representationslag. utan min tid går ut på att vara i våran träningshall så mycket som möjligt. om jag skulle åka omkring med våra representationslag så skulle ingen kunna täcka upp på hemmaplan.