onsdag 10 juni 2009

Vad tycker ni om honom?

Han är en av de mest kända euroéerna. Han har varit med sen slutet på 80-talet. Han har alltid kämpat och slitit i hagen. Nu är han uttagen i Belgiens Olympiska kommité även fast han fortsätter som spelare. Imponerande att han orkar fortsätta att spela på den nivå han gör samtidigt som hans land uppmärksammar honom för hans bidrag till sitt lands idrottsrörelse.

Jean-Michel Saive är väldigt uppskattad av Ping-Pong Vikings för att han enligt utsago någon gång bjöd tillbaka efter tävlingarna då de hejat på honom under en turnering.

Personligen vet jag inte hur han är som person men som motståndare till Sverige och hur han agerat i hagen genom åren så har jag aldrig gillat honom. Kanske orättvist vad vet jag? Jag gillade inte Zoran Primorac speciellt heller innan jag träffade honom och insåg att han var en mycket trevlig och rolig människa. Men nu pratar vi om storebror Saive.

Är han kix eller ossa?

14 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan fighter kan man bara älska! /Tugga taggtråd.

Anonym sa...

Skönare får man leta efter

coachadde sa...

saive va helt klart en av mina favoriter i början av 90-talet, utom när han gick på svenskt såklart. härlig fighter som vissar känslor. var nog som bäst em 92, riktigt fina matcher dära ifrån jm saive. btw riktigt roliga matcher i japan open kvalet som börjar imorgon. vad kan simon gauzy göra mot jung Young Sik (314) och kenta matsudaira (61). romain lorentz i samma grp som kishikawa(57) och xiaoquan feng(219). koki niwa i grp med lars hielsher(81) och kim dong hyun (524). slutligen jin ueda med spelarna baum(59)och kim min seok (348). kan ungtupparna klara sig vidare???

max sa...

Ni ossar alltså..

Är jag ensam om att inte tycka om Saive?

Anonym sa...

Ja inte fan kan han spela mot nabb i alla fall...

http://www.youtube.com/watch?v=FQDAVjiYBVI

PaulaS sa...

roligaste matchen jag har dömt (nu har jag visserligen inte dömt alltför många) var matchen mellan Saive och... äh jag kommer inte ens ihåg motståndaren, Saive stal liksom showen. Under SOC 2007 var det i alla fall.

Han bör helt klart ossas!

max sa...

Ni kan inte Ossa monstret som knäckt så många svenskar genom åren..

Anonym sa...

Har alltid tyckt Saive är äcklig, men måste erkänna att jag svängt lite på slutet och imponeras lite av honom ändå./Z

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=OKjqAuJl8bk


Kenta är raggarN

max sa...

Avskydde Saive förut nu tycker jag bara illa om honom..

Anonym sa...

Kenta raveshes Tokyo eller liknande. Lyllo Kentta.

Anonym sa...

Han slog ut J-O ur VM i Göteborg -93 och förstörde pingisfesten!

KIX!!!!

Anonym sa...

Han slog J-O i finalen i ngt EM när vi var där med med Partille... Hur kan man tycka bra om en person efter det???

Fast jag tycker faktiskt bättre och bättre om honom måste jag säga. En fighter utan dess like! Zink

Anonym sa...

En halvkix alltså för min del :)/zink