måndag 1 december 2008

Elitserielunken är kul

Ikväll är det dags för full omgång av elitserien och några väldigt viktiga matcher för vilka som ska slippa kvala och vilka som ska få spela slutspel men också viktigt för vem som kommer tvåa i serien efter Eslöv.

Rekord-Söderhamn
Söderhamn är storfavoriter i denna match, de har vunnit de tre senaste lagmötena och första mötet i år slutade med 5-0. Jon Persson har aldrig förlorat i elitserien mot Gao wei eller Petersen men det har varit tuffa matcher där han bland annat ena gången mot Petersen vann först efter 19-17 i skilje. Ett litet frågetecken för hans form efter förlusten mot en ganska medelmåttig spelare i helgen, å andra sidan så var det i Pro Tour och inte i elitserien där han i år har varit ganska bra. Sun Jian känn stabil han med och om man jämför andraborden med varandra så är Söderhamn bättre där med. En enkel seger för Söderhamn.

Tips 0-5
1.15 i odds på denna lagmatch är perfekt om man vill krydda sina andra odds lite grann.

Falkenberg-Warta
Falkenberg Warta ligger sexa respektive sjua i tabellen med endast en poäng som skiljer dem åt. Alltså en mycket viktig match för bägge lagen. antagligen så saknas Stefan Nilsson i denna "långa" bortamatch och det påverkar ju förmodligen slutresultatet negativt för Warta. I förra mötet lagen så förlorade Jiang två efter sviterna av sin magsjuka, jag tror inte att han gör det igen. Månsson brukar slå An shu och det är något som jag i alla fall tror att han kommer att göra igen. Falkenbergs andrauppställning känns starkare på pappret men då ska man minnas att Robert Nilsson vunnit två gånger i rad över Lukas Rydén, jag tror dock att Lukas vinner denna. Asmussen är på väg tillbaka till sina fina resultat förra året och då är han för bra för såväl Relfsson som Nilsson.

Tips 5-3 till Falkenberg andrabordet går rent.
Månsson vinner över An Shu till 1.40
För den modigare så kan han spela på Nilsson mot Rydén till 2.50

Gröstorp-Eslöv
Förra året två jämna matcher i år kommer det att bli två ojämna matcher. Hong håller inte alls samma klass som förra året och Rumgay kan inte vinna två mot Eslöv om ens en match. När då andrabordet för Eslöv är seriens bästa så kan det bara sluta med storseger för svenska mästarna.

Tips 0-5, Hindersson kan slå Sternberg men annars så är det rätt givna matcher rakt igenom.

Mariedal-Spåret
Liao bör vara tillbaka och det behövs nog, Senast lagen möttes så vann Boråsarna med 5-1 efter fyra skiljevinster och matchbollar emot sig i två av dem. Nu kommer det nog att bli lika tuffa matcher men med ett jämnare resultat också. Äpplet är storfavorit i sina matcher även om en del tror att Ojakangas kanske kan pressa honom då Oya är speciellt krånglig första gången man möter honom. Två oerhört jämna lag där Äpplet och Mrkvicka känns som de säkraste matcherna äbven om Tjeckens matcher senast var stenhårda skiljematcher. En helt öppen lagmatch som jag knappt vågar tippa.

Tips 4-4
Äpplets matcher är de som jag skulle lira men jag tror lite extra på Wall som hade lekstuga med Översjö i två set innan han tappade, idag tar han revansch till 1.40 gånger pengarna. En känsla säger mig att Liao lägger bägge sina.

Ärtemark-Halmstad
Halmstad kommer att ta upp ärtemark i luften och sedan slamdunka ned dom i backen. Här kommer det att bli utklassning. Wang Qing kunde inte vara med i det förra mötet och idag så vore det kul att se hur han går mot lille Wang och Dawei. Cioran på andrabordet kan bli intressant och då främst genom att jag inte tror att han tar så många matcher där heller, men han jagar friskt vidare mot sin första vinst, han har bara tagit tre set på sina 14 matcher hittills.

Tips: 0-5

*

Alla min tips och odds ovan tar jag från www.golfnbet.com som jag tyckler har den bästa pingissatsningen av alla bettingsajter. Det finns ingen annan sida som erbjuder så många matcher på elitserien som denna sida. Bara att kunna betta på andrabordet tycker jag är fantastiskt. Dessutom så hittar du på många andra sidor rena felaktigheter som tex att Äpplet ska möta Nordberg när de egentligen menar Söderlund. Golfnbet.com är mest insatta av de olika sidorna.

Dessutom så kan du där få 2€ om du registerar dig och skriver in PINGIS som sign up kod.

För den som är intresserad av att betta på pingis så kom ihåg att ni ska vara minst 18år gamla och endast spela för pengar som ni har råd att förlora. Spela aldrig för lånade pengar och bestäm er själva för vad ni ska spela på. Mina tips är mina tips och ni måste bilda er egen uppfattning innan ni satsar. Gå in och kolla på golfnbet.com och bestäm er för vad ni vill spela bara idag så finns det cirka 30 olika bet att satsa på.

25 kommentarer:

Smurre Sprätt sa...

Jag måste säga att jag tycker det är kul det här med golfnbet som erbjuder så mycket bets på pingis. Dem har spelen ute väldigt tidigt också. Hoppas dem försätter med det.

mvh Pingisfantast

max sa...

Om lagmatcherna:
Stefan Nilsson lirar för Warta!

eslöv och gröstorp ställer upp med väntade lag.

Mrkvicka är inte med för Mariedal som dessutom saknar ojakangas. Översjö på förstabordet.

Wang Qing är inte med mot Halmstad denna gång heller, strykrädd?

Anonym sa...

Då så:

Warta vinner.
Eslöv vinner, givetvis.
Spårvägen vinner.
Halmstad vinner, givetvis.

AA

max sa...

Wartas match är inte säker trots stefans spelande.

max sa...

Rönneberg slår mycket överraskande lille Wang.

max sa...

Cioran tog inget set i den första matchen..

max sa...

Gao Wei slog Jon Persson. Jon verkar inte vara på hugget direkt. Samtidigt så spöade Axelqvist Hong med 3-1...

max sa...

Jag varnade för Nilsson mot Rydén.. nu står det 1-0 i set efter 5-11 i första och dessutom leder robert i andra med 7-5.

max sa...

upptäckte precis att jag missade att lägga mitt ena bet..

Månsson-An shu 1
jon-petersen 1
Asmussen-R.Nilsson 1

Sen har jag dessutom lirat Falken mot warta i en dubbel tillsammans med Söderhamn mot rekord.

max sa...

Falken-Warta 1-3

Mariedal-spåret 0-4

Gröstorp-eslöv 0-4

Ärtemark-halmstad 1-3

Rekord-söderhamn 1-3

max sa...

Mitt bet på falken känns avlägset just nu.. 1-3

Anonym sa...

Jag borde uppenbarligen ha "bettat"! ;-)

AA

max sa...

Det är lättare att betta när man vet uppställningarna kan jag lova.

Anonym sa...

Jo, slumpen lär ju spela en märkbart mindre roll då, särskilt när man känner till pingislirarnas relativa spelstyrka.

Har du några uppdaterade resultat?

AA

Anonym sa...

WARTA ÄGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

max sa...

Spåret vann med 5-1 borta mot Mariedal och alla i laget tog matcher. Hajen tog två för andra matchen i rad.

max sa...

Halmstad vann väntat över Ärtemark.

5-1 och enda fadäsen var Wangs förlust mot Rönneberg.

max sa...

Warta vann med 5-1 borta mot Falkenberg och precis osm jag trodde så vann månsson över An shu och Jiang tog revansch från sin magsjuka.

Trodde dock att Rydén skulle kunna slå Nilsson och att stefan inte skulle lira.

Peter Nilsson trodde jag iaf skulle ta en.

Starkt av Warta!

max sa...

Gröstorp-Eslöv blev som väntat en storseger men efter två skiljevinster med 11-9 så hade det kunnat bli jämnare.

Anonym sa...

vad händer om man spelar et bet och matchen eller spelaren inte spelar

max sa...

Rekord-Söderhamn
2-4 just nu och ledning för såväl nordberg som för sondell mot Moldovan och Karlsson med 2-1 i set.

Gao Wei har tagit sina 2

max sa...

Om du spelat en singel får du pengarna tillbaka.

Om du spelat tex en trippel så stryks bara den matchen och du har alltså spelat en dubbel.

Anonym sa...

Men nordicbet.com har klart bättre odds! =)

max sa...

ofta har dom bra odds men alltför ofta för få alternativ och då är det svårt att hitta spelbara alternativ.

De var de som idag trodde att Hampus Nordberg var Hampus söderlund. Tyder på dålig koll och det kan man iofs ofta profitera på om de missar viktig info.

Anonym sa...

Jo jag vet att det var dom som missade det med Hampus men på ett sätt är det tacksamt att dom ibland har så kallade "bjudodds".