fredag 12 december 2008

Nyårslöften

Nedan kan ni läsa mina nyårslöften för 2008 gällande pingis.

De i Rött har jag inte uppfyllt:
Jag ska tävla minst två gånger i vår och två gånger i höst.
Jag ska träna några gånger mellan april och augusti.
Jag ska ska skriva snälla saker om Kävlinge minst en gång under året.
Jag ska börja spela med svarta plattor på forehand.
Jag ska fortsätta att limma.
Jag ska fortsätta skriva bloggen fram till sommaren, minst.
Jag ska oprovocerat bli varnad i en match.
Jag ska vid ett låta bli att bli varnad någon gång när det kokar över.

Ganska bra jobbat tycker jag själv. Hur har ni lyckats med era nyårslöften?

23 kommentarer:

Anonym sa...

inga nyårslöften detta år men det blir några till nästa år:) ja ska spela singel i minst en div 1 match:)
hoppas dock det blir nästa höst:)

Anonym sa...

"Jag ska oprovocerat bli varnad i en match."

Haha, den var skön. Glöm inte att berätta hur den gick till sen :)

max sa...

Det är ju den som jag missat.. har inga tävlingar kvar i rå så den blir svår att klara av.

men jag har gjort mitt bästa för att bli varnad i år.. inte medvetet men skallen brinner ibland och det är sällan bra.

Bosse sa...

Om det är nyårslöfte vet jag inte men har ett stående mål att uppdatera föreningens hemsida minst en gång i veckan, Tyvärr har jag nog bommade jag nog målet några veckor.
Men nu med den nya sidan så vore det #&%%¤" om jag inte skulle lyckas.
Har varit en hel uppdateringar på den de senaste månaderna inte minst med tanke på förestående tävling Kristallträffen. Det kan ni själva se på http://www.idrottonline.se/lessebo/hovmantorpgoif-bordtennis
Smygreklam vadå näää :)

Anonym sa...

ställer inte du upp imorgon max:) hade gärna fått dig i poolen imorgon:) pierre

max sa...

Den första smygreklamen bjuder jag gärna på. :)

Men jag föredrar att ni mailar mig om era tävlingar och lite om varför just er tävling är så intressant.

Vill inte att kommentarerna ska utgöras av reklam för egna intressen. Det vet ju Pierre som jag också sagt til om detta. :)

Förresten Pierre så är jag skadad i ryggen och det har nu satt sig i baksidan av låret. Har inte kunnat böja mig ordentligt på cirka två veckor.

Anonym sa...

trist vill ju ha matcher mot dig o jocke o så ställer ni aldrig upp längre:) pierre

max sa...

Jocke blir nog borta ett tag till, hans armbåge är värre än någonsin.

Jag hoppas på att vara tillbaka till efter nyår men just nu känns det tungt.

Anonym sa...

Måste erkänna att jag känner mig oväntat seg såhär innan midnatt. Väskan är packad, tog mig även friheten att testa matchuniformen inför morgondagen och till min stora förtret är tröjan "L" istället för "M".

Tveksamt om det överhuvudtaget blir någon sömn inatt, planen inför natten är följande: Avsluta Stig Dagermans Ormen och lyssna igenom den gamle hjälten Willy Deville senaste album.

Hade endast ett nyårslöfte som infriats med stor ackuratess. Visa aldrig en min oavsett hur svårt skadad du är under matchens gång.

Sjatov

Anonym sa...

skriv ngt om riks top 12

Anonym sa...

skriv ngt om riks top 12

Anonym sa...

riks top 12!

Anonym sa...

Willy DeVille var jävligt cool förut, synd att han knarkade ned sig. Han har gjort mycket bra musik.

Anonym sa...

Tack för din stora uppoffring, men känn dig inte tvingad att skriva något positivt om Kävlinge. Vi försöker klara oss ändå.
/Bengt I

Anonym sa...

Haha, skönt skrivet av Bengan!

Anonym sa...

Få var coolare än Minken när det begav sig på New Yorks rockscen, på 70-talets andra hälft.

En snabb topp tre utan inbördes ranking:

1.Cabretta
2.Le chat bleu
3.Coup de grace

max sa...

Bengt I,
2009 kommer bli prövningens år, då ska jag verkligen försöka skriva positivt om Kävlinge inte bara en gång utan till och med två gånger.

Det är säkerligen två gånger mer än vad någon i Kävlinge säger något positivt om mig.

Jag tar små steg för att bli en bättre människa¨

God Jul Bengt!

Anonym sa...

"Dygd kräver vissa gränser"

Charles de Montesquieu

max sa...

Måttfull.. jag är måttfull.

Anonym sa...

Ovan nämnda lag åsyftas.

Anonym sa...

Live in Montreux med Mink DeVille, från 1982 är en fantastisk live -DVD då dom stod på topp.


Köp Den!!!!

Anonym sa...

Minken-Spanish Stroll(aka Sweet Jane)

http://www.youtube.com/watch?v=j-BshPidce4&feature=related

Anonym sa...

Minken-Spanish Stroll(aka Sweet Jane)

http://www.youtube.com/watch?v=j-BshPidce4&feature=related