måndag 8 december 2008

Kina - Korea i Herrjuniorfinalen.Kina - Korea i Herrjuniorfinalen

Naer dagens semifinaler i VM:s lagspel for Herrjuniorer krossade Korea England och vann glasklart med 3-0. I den andra semifinalen mellan Kina och Japan var det desta jaemnare. Till slut lyckades Kina vinna med 3-2, detta sedan japanske vaerldsettan Kenta vunnit sina 2 matcher. Naer staellningen var 2-2 skall vi dock betaenka att Koki Niwa hade 7-3 i skiljeset mot sin kinesiske motstandare. Kinesen vaende dock och vann 11-8. Efter vad jag sett sa blir Korea vaerlsmaestare imorgon!

Svenskarna hade en lang och tung dag. Det borjade med match mot Tyskland daer KK la mot Floritz, 2-3. Sedan kvitterade Soderlund genom att sla Schmidl. Brodd la sedan mot Ugglan Botroff innan KK kvitterade genom att sla Schmidl. Sedan slog Flortiz Hampus och gav daermed Tyskarna segern med 3-2.

I match om 7-8 plats spelade sedan Sverige mot Frankrike och daer vann fransmaennen med 3-2 efter att Brodd slagit Lorentz och genom MK:s seger mot Le Guen. Forluster for Soderlund mot Le Breton och Lorentz samt for Brodd mot Le Breton. Daermed slutade Sverige pa en 8:e plats. Som jag skrivit tidigare tycker jag att killarna gjort en bra insats och graedden pa moset hade juh naturligvis varit seger mot Japan som var sa naera, men men, naera skjuter ingen hare.

Imorgon aer det X-dubbel som gaeller med start 09.30, kom igen Sverige!!

Svennis Jr

1 kommentar:

Jompa sa...

Grymt imponerande insats ändå tycker jag! Matchen mot Japan hade jag velat se!!