söndag 28 december 2008

Herrljunga och Ciderspelen

Förra året den bästa tävlingen, framröstad av er, pågår just nu.

Igår var det pojk- och flickklasser men idag så drar det som jag är mer intresserad av igång. Klassningsklasserna!

Seedade i Elit:
Wang Qing
Classe Wallgren
Pelle Svensson
Jimmy Ojakangas

Några av de oseedade som jag kommer kolla in framfarten på lite extra:
Nisse Dahlberg, drömvärvningen.
Erik Åhman, falkenbergaren som slåss för en plats i Superettan nästa år.
Alexander Franzén, så ung så bra.
Fredrik Andersson, lämnade Ärtemark inför säsongen och viner nu det mesta i Falköping.
Sebastian Andersson, slåss om en plats i Elitserien för Mariedal.
Anton Olovsson, gillar att ossa och gillas då av mig.
Mattias Översjö, en härlig spelstil och en spelare som inte går hem i alla läger.
Peter Hedram, ingen går säker för Hedrams bakomryggenslag.
Henrik Fihn, en trevlig kille som kan spela en del pingis.
Andreas Ljones, mer spännande som marknadsansvarig för SEK än som spelare, hans form är nog toppen efter ett halvår i karabien.
Chrisoffer Harrysson, vann enkelt över undertecknad och vinner en del matcher i div 1 östra.
Wei Song Fan, från Ärtemark. Vem är detta?
Mer från tävlingen ikväll när resultaten kommit in.

8 kommentarer:

Anonym sa...

harry e kung :)

Anonym sa...

Är sjuk och kommer inte delta.. / Anton O(ssarn). Mina tips ligger på översjö och C harrysson som oseedade!

Anonym sa...

Här trodde jag att man skulle kunna göra en smygcomeback i de djupaste skogarna som ingen skulle märka Sedan ser man att du såklart har lyckats hitta mig i startlistorna. Starkt jobbat Max, du sköter din research alldeles för bra!
Jag kan glädja alla skadeglada om att formen efter en termin i Karibien var precis så dålig som jag förtjänar. Nu blir det fullt ös med SEK i fortsättningen /Ljones

Anonym sa...

Ärtemark hade med en Norge-kines som sagt och han såg ut att gå mot seger i elit när undertecknad lämnade hallen. Kvar i semi i elit var då också Wang Quing och Översjö bla.
Seedade Pelle åkte ur mot Martin Sörensen och Sebastian Andersson.
Samma med Classe som torskade mot Översjö samt tappade 2-0 till 2-3 mot Harrysson som därmed avancerade.
Franzen slog i slutspelet i elit Ping , kinesen i Åsa som i fjol spelade i Warta.När kinesen innan match fick reda på att mötte en lillkille så sade han " I can not loose..."

Anonym sa...

hur gick det för ojabulas? och vem la charrysson mot? :P

Anonym sa...

De som säger att bordtennis inte e en materialsport har inte lirat me mitt rack....

Norgekinesen/Ärtemark vann 3-1 i finalen om jag inte minns fel!

Anonym sa...

Resultat Herrljunga

Wei Song, Norges NTG(inte lagt en match i norska elitserien) vann Elit efter finalvinst mot Ojakangas.
Semi elit : Ojakangas slog Wang Quing och Wei Song slog Översjö.

Klass 1 Semi : Erik Åhman slog klubbkamraten Jimmy Höök och Peter Hedram slog Linus Brännström.

Finalen vann Linnes Åhman 3-0 mot Hedram.

Anonym sa...

harry vann säkert en riktig trollare :)

han har lite svårt för kinuller annars krossar han :)