fredag 12 december 2008

PRO Tourslutspelet

Jag tröttar säkert ut er med allt detta om JVM men med tanke på att det enda som hände förra helgen var ett RIKS Topp-12 som ingen ännu verkligen peppat mig att jag ska skriva om.

Men nu ska jag skriva om Pro tour och det sluspelet som pågår just nu.

Enkla förutsättningar. De som placerat sig bäst och spelat tillräckligt många turneringar eller i flera kontinenter är kvalificerade till slutspelet. 16 spelare gör upp om titeln.

5 kinurler
3 korrar
3 Hong Kong kineser
1 taiwanes
1 tysk
1 dansk
1 vitryss
1 hemmaspelare från Macao

Fyra kineser hamnade på samma sida och slog raskt ut sina motståndare, endast tre tappade set på fyra matcher.

Ma Lin slog ut Joo Se Hyuk med 4-2. Chen Qi slog ut koreas Tyson Ryu Seung Min med 4-0. Wang Liqin sopade mattan med Cheung Yuk och Ma Long vispade bort Yoon. Inget spännande alls.

Samsonov slog ut Ovtcharov i fyra raska och får i kvartsfinal möta Jiang som slagit ut sin landsman Li Ching.

I den sista kvartsfinalen möter Chuang, som krossade hemmapspelaren Leong, Wang Hao. Kinesen slog ut Maze med 4-0 och inget av intresse för övrigt att rapportera.

Trist.. Jag återgår nog till JVM där det hänt en hel del idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan man betta på pro tour på golfnbet?

max sa...

Har inte hittat några odds inför pro tour alls.

Golfnbet brukar annars ha flest bet av alla.