fredag 26 december 2008

Sportbladet

Fick ett tips via en kommentar om att ett av mina klipp blivit länkat till från Sportbladet. Så här stod det:

Bollgeni
Han bjöd kanske inte på lika mycket magi som J-O Waldn... Jo, fasen, det gjorde han väl visst det? Jörgen Persson kom till OS 42 år gammal och höll på att göra det omöjliga – att spränga sig in i och igenom och förbi den kinesiska muren. Ja, eller i alla fall orsaka lite sprickbildning.

Åttondelsfinalen mot vitryssen Vladimir Samsonov var inte bara ett av de största ögonblicken i OS (de 20 största OS-ögonblicken har ni för övrigt här ) utan även en svensk pingisklassiker.

Vid underläge 1–3 i set och två matchbollar mot sig tyckte Persson det var dags att vända på steken.

Dramat nådde sin kulmen med den omtalade kantbollen (5,20 in i klippet) och den efterföljande diskussionen där Persson till slut vann poängen men vägrade ta emot den. Han KRÄVDE i stället att bollen skulle spelas om.

*


Kanske mitt bästa klipp och det är ju roligt att sportbladet använder sig av mitt material när de behandlar pingis.





5 kommentarer:

Anonym sa...

många kommentarer öööö lägg ner bloggen.. bara förnedrande för dig

max sa...

Att inte gilla en blogg men läsa den och be bloggskrivaren lägga ner är självförnedring om något.

Mitt tips är att du slutar läsa här istället.

Anonym sa...

Många läser på denna blogg, men kanske inte har något väsentligt att säga-via kommentarer.
Så forsätt med denna blogg -ööö !
God forsättning til alla !

Anonym sa...

Fortsätt!
Jag gillar din blogg grymt; vill man inte läsa så läs inte. Valet är fritt!

boss sa...

Kör hårt Max!