tisdag 12 maj 2009

Annonserna borttagna

Jag har nu tagit bort de fula annonserna som man ni kunde klicka på för att generera pengar till mig. Nu var det ju i och för sig så att klickandet hade så dålig frekvens att det inte genererade några pengar att jag beslutade att ta bort dom. I framtiden kanske det återkommer något dylikt men vi får se.

Det finns en del tankar om den här bloggens fortlevnad. Jag kommer att behöva göra saker annorlunda i framtiden det är det enda som står klart. Jag har tankar och idéer om framtiden och nu i sommar så får vi se vad som kommer ut av det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker det var ett misstag att ta bort annaonserna, .. Vi som läser bloggen ofta borde kunna klicka en gång varje gång vilket generar massor av pengar i slutändan.

max sa...

Annonserna gav cirka 1000kr efter skatt på ett år.

Det kan bli ett nytt upplägg men eftersom det inte klickas och jag inte får uppmana er att klicka så tog jag bort dom.

Anonym sa...

Skulle vara mycket intressant att höra dina framtidsplaner för bloggen. Du kan inte ge oss några ledtrådar?

max sa...

bloggformatet är trevligt men begränsat och bloggen tar mycket tid så vi får se om och i så fall hur den fortsätter.

Anonym sa...

du gör ett jättearbete med bloggen max, hoppas du inte har planer att sluta med den!

Anonym sa...

Kanske kan Erik Blogger komma tillbaka....

Anonym sa...

Prova Google Adsense! Ger mycket mer pengar och annonserna är dessutom rätt anonyma.

sankan sa...

Jag tror pingis-sverige är lättade av att höra att det blir nån form av fortsättning i vilket fall - det lät ju lite oklart ett tag. Det är inte svårt att fatta att du inte orkar hålla det här tempot i längden. Gör nåt som du pallar med, det finns säkert folk som är beredda att hjälpa till.

max sa...

Sankan,
Tanken är att hitta en form som fungerar. Inte jobba hårdare men smartare som vissa säger..

Allvarligt talat så är det något bättre på gång men det är vissa saker som måste falla på plats först.

Dessutom har jag inte haft för avsikt att sluta skriva någon gång det är bara misstolkat.