måndag 4 maj 2009

Semifinalerna på VM

Jag trodde att Ma Long skulle vinna mot Wang Hao men ack så fel jag hade. I fem jämna hårda set var Wang Hao den som var den starkare av de två och vann med klara 4-1.

Wang Liqin med sina tre VM-titlar mot olympiske mästaren och vad jag förstår en fantastisk match. Många har trott att Wang Liqin är slut och jag har väl varit en av dom som sagt att han har sina bästa år bakom sig och det må så vara men han är fortfarande i absolut världsklass.

Jag har inte sett matcherna från semifinalerna ännu men ska göra det inatt. Har bara sett detta klipp.



Finalen imorgon mellan Wang Hao och Wang Liqin och då tror jag på Wang Hao som med det tar sin första stora titel. Jag hoppas dock lite på Wang Liqin då han blir historisk med fyra VM-titlar på fem VM.

3 kommentarer:

"Heja Japan-Kenta" sa...

Ja, det gick för snabbt för WLC. Grattis Wang Hao! Men största utropstecknet efter VM är kanske "Japan-Kenta", blockarna mot Ma Lin är något att ta efter.

Anonym sa...

Du är fantastisk Max, hittat ett pingisklipp med arabisk kommentator! Vad ska du hitta på härnäst???

max sa...

Det gäller att ligga i framkant.. arabiska idag och kanske svenska imorgon, vem vet var utvecklingen är på väg.