onsdag 13 maj 2009

Div 1 Östra

Mitt kära Norrtulls SK hamnade ju i div 1 östra och därmed ska jag kolla lite extra på den serien redan nu och de lagen som är med i den serien. Nu är detta ytterst prelimenärt då lagen inte alls är klara hos lagen i serien förutom i Norrtull som har haft sitt lag klart i ett par veckor nu.

BTK Safir:
Spelar med ett ungt lag där de tre äldsta spelarna är födda 1990. vann sin div 2 serie helt överlägset. Grabbarna stöttas av sin lagledare Göte Svensson som även hoppar in och spelar ibland. Svårt att veta hur de står sig i konkurrensen men jag ser dom som ett lag som bäst kan hamna i mitten.

Norcopensarna:
Fick kvala för att hålla sig kvar denna säsong. Ottosson, Nilsson och Melin är stommen och jag kan ge mig fan på att Otto kämpar för att få över Henke Nyqvist till sin klubb från oss i Norrtull men det hoppas jag inte sker då Norrtull och Henke hör ihop och att vi alltid ställer upp för varandra. Om norco spelar med sin engelsman eller motsvarande så kommer man att slippa kvalet och vara ett mittenlag.

Linköpings BTS:
Fick en extraplats i Div 1 och kommer att få det riktigt tufft i denna serie. Troligen så kommer någon från årets a-lag att spela i denna serie då det är troligt att A-laget värvar någon spelare. Vem som kommer ner vet jag inte men frågan är om de äldre verkligen vill lira i superettan eller om de yngre verkligen platsar i superettan. Vi får se.

Riddaren BTK
Mest rutinerade laget i serien där den yngsta spelaren är född 1971. Vann div i Norra i år men hade om inte Stratos strulat med licenserna hamnat på en andraplats. Ryktena säger att David Thorstenson kanske kommer till denna klubb då många i Riddaren har ett Uppsalaförflutet och att Thorstenssons Iron inte finns till längre på denna nivå och att han kommer från Uppland. En segerkandidat.

Råcksta Tigers:
Pingissveriges näst skönaste gäng en gång i tiden men med rsik för att vara en blek kopia av sig själv om man inte rycker upp sig. Larsson, Jacobsson, Alling och Rosenberg hoppas jag på men med Ängbys upplägg kanske detta lag återigen innefattar Berglund, Ekdahl och Linderoth. Jag ser fram emot mötena mot Råcksta redan nu. Bara inte Nico Holmberg är lagledare för då är det kört för Norrtull.

Södertälje BTK:
Tappar sina inhyrda köpingjuniorer och kvar är då ett lag som får slåss för att hålla sig kvar. Frågan är om Bennborn är kvar eller om han kanske lämnar för Solna nu när Gripler lämnar Solna? Södertälje får det tufft denna säsong.

Västers:
Davidovich med sin kebaber och hur han spelade ut Norrtull ur div 1 förra gången är alltid en upplevelse. Diskussionerna mellan Solna, Linköping och Västers för två år sedan var fantastiska och jag undrar om vi kan få uppleva något liknande i år. Robert Svanberg som i Västerås dominerade i serien hade inte alls samma utdelning detta år i Västers. Kom i år till start med två danskar, två svenskar och en vitryss. Danskarna kvalitet har skiftat genom åren men klart är att om de får till en bra dansk så blir de giftiga annars blir de ett mittenlag.

Norrtulls SK:
Vi tar en match i taget. Vi siktar på att hålla oss kvar. Bollen är rund, allt kan hända. Det är en lång serie man kan ju drabbas av skador eller sjukdomar.

Nejdå.

Vi tar den här serien.

26 kommentarer:

Anonym sa...

vilka blev nya spelare i erat lag då max? förutom berman

max sa...

Det kommer att vara en bred trupp med sju man varav fyra spelade i laget denna säsong.

Nyförvärven presenteras senare var och en för sig.

max sa...

Dåligt med kommentarer.. ni som brukar gilla att snacka div 1. Kanske håller ni med mig allihopa?

max sa...

Norrtull
Riddaren
Västers
Norcopensarna
Råcksta
Safir
Södertälje
Linköping

Anonym sa...

ludde hedlund, berget bergman och david gustafsson klara för er max väl ;)

max sa...

Vilket galet påstående!!!!!

det är som dom som påstod att James Keene var i Borås för att träffa Elfsborg när han bara var där och shoppade.

Det finns ingen som helst sanning i att de namn du nämner är spelklara för oss.

Norrtull sa...

1. Norrtull
2. Riddaren
3. Västers
4. Norcopensarna
5. Linköping
6. Råcksta
7. Södertälje
8. Safir

Anonym sa...

Helt galet, nu läste jag fel igen angående namnet norrtull.

Max, nu måste du göra något... jag blir galen

max sa...

antingen ska SUIF eller SBTF göra något jag har i flera år påtalat problematiken.

Det är nästa synd att vi inte möts i serien.

Anonym sa...

Norra, Max? Kommentarer?

Anonym sa...

Nja..mitt tips för Östra ser ut som följer:

1)Riddaren
2)Västers
3)Nortull
4)Råcksta
5)Norco
6)Södertäle
7)Safir
8)Linköping

Där fick du nåt att bita i, Max!

Måste säga att östra ser svag ut, norra är ett getingbo...

Anonym sa...

tror inte torstensson kommer spela i riddaren. han borde väl däremot vara en ganska intressant spelare att värva om något lag vill försöka vinna serien?

Anonym sa...

Du måste ligga på sbtf på detta varenda kotte jag känner tror att söderhamns farmalag är erat a-lag!

Anonym sa...

haha, jag tänkte en sak hur landslaget tog sig fram och tillbaka i VM i Japan... Kanske dom fick trängas lika mycket som dessa "ihoptryckta" människor...

Anonym sa...

haha ängby med i östra nu istället för råcksta! varför kan man ju undra ! 3 topplag i samma serie :)

max sa...

Hur fan kom Ängby i Östra helt plötsligt?

Anonym sa...

max bara föra över dom bästa spelarna till östermalm :)

Protest sa...

Lagledare i Östra bör skicka protest till SBTF angående ändringen i serien omgående. Att Norrtull och Ängby spelar i östra och Östermalm och Råcksta i norra är inte rätt! Två A-lag i en div1-serie och två b-lag i en annan div1-serie. Om Ängby ska spela i östra bör Norrtull byta med Östermalm i norra - men då är väl risken att Norrtull Stockholm och Norrtull Söderhamn förväxlas!

max sa...

Det ska bli kul att möta Ängby. Senast så blev det 5-5 i superettan. Vi hade et par tuffa bataljer då så det är vad jag hoppas på nu med.

Östra serien blev däremot klart bättre nu och norra klart sämre.

max sa...

Lite märkligt att man går ut med en sak först och sedan ändrar dagen efteråt det håller jag med om och speciellt att man sätter farmarklubbarna i den norra och då medvetet gör den serien sämre.

Dessutom är jag ganska säker på att man vill undvika att ha två norrtull i samma serie.

Jag kommer att skriva till TRK angående namnen men angående Ängby eller råcksta får någon annan reagera på.

Anonym sa...

Vad hände med Råcksta och Ängby egentligen? Hur kan något sånt ske? Är det spel bakom kulisserna som försegår eller?
Känns som ännu ett bevis på att pingisen ibland inte orkat lyfta sig över källarsportnivån.

Anonym sa...

Vi är nöjda med hur serien ser ut nu...

PW

Anonym sa...

pw har vart otrogen

Anonym sa...

skriv om södra o västra:D

Anonym sa...

vem är pv?

Anonym sa...

Södertälje kommer ha ett starkt lag,
Starkare än föregående året
/Pingis fantomen