måndag 18 maj 2009

EM-trupperna

Läste i BT att Mattias Översjö får åka med till EM i sommar vilket känns helt rätt efter hans fina säsong men kanske främst för hans fina vår som han nu nästinintill krönte på JSM och sin andraplats.

Jag hittar dock inte trupperna eller någon text om dessa på SBTFs sida. Någon som sett till dom?

Thomas Von Scheele anges som källa och det finns ingen anledning att betvivla att det är riktigt det som står i BT men borde det inte komma information om detta från förbundet och inte från en lokaltidning?

*

Appropå förbundet så måste jag säga att det är trevligt att de skriver om JSM och allt de nu skrive rom men skriver de inte lite väl lite och väldigt typ samma sak som jag skrivit om här innan? Hade jag inte varit så ödmjuk hade jag nästan trott att de kollade här på bloggen för at få lite tips om vad som händer i pingisvärlden, tur dock att jag är ödmjuk och känslig så att jag inte sitter på några höga hästar och slår mig för bröstet, man ska fan inte tro att man är någon.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ööööhhhh Max, jantelagen!

Ironiska hälsningar
Jörgen Frithiof :-)

max sa...

hehe.. tänkte faktiskt på dig när jag skrev det. :)

Anonym sa...

jag tror mycker mer på Tran istället för kvist ifall någon av dem tar en plats i truppen.. bland kadetterna skulle jag tro på en 3mannatrupp med hampus wemmert och görman.. vilka tror du kommer med bland tjejerna max?

Anonym sa...

Emelie Fizgerald måste vara aktuell snart.. Slog Lisa Ryden i helgen och har ett grymt goo i spelet... Sen är hon bara 96 också!

Smurfen

Husmor sa...

Du vill väll vara först med nyheten antar jag?

tigern sa...

Skojar du Max? Du måste ha tran med kanske den största talangen i sverige efter harre.

max sa...

Tigern,
fel inlägg?

Men ja, tran ska nog vara med istället för kvist.

Anonym sa...

Även om tran var rutten på j sm.

Anonym sa...

Har hört rykten om att Tran knappt tränar något, stämmer det?? Om det är så tycker jag inte man kan satsa på en kille som inte verkar vilja något med sin pingis men som sagt jag vet inte om det stämmer.

Anonym sa...

tjejernas em uttagningar kan man nästan gissa sig fram

Anonym sa...

De kompletta JEM-trupperna brukar inte vara uttagna så här tidigt. Därför går de säkert inte att hitta någonstans

Peggy sa...

Tigern har tjatat om talanger i alla år men aldrig blivit nått av någon så snälla Tigern sluta kalla de bra lirarna för talanger. Kolla bara på hur många kaffe du förlorat mot Berka genom åren du har aldrig rätt där heller.

Anonym sa...

De flesta juniorer och kadetter tränar för dåligt. Tyvärr har de inte längre någon förebild bland seniorerna nu när Jörgen lägger ner.
De måste upp i både antal pingis- och fyspass.

Anonym sa...

Ryktet att Tran knappt tränar något stämmer inte alls. Han tränar säkert inte lika mycket som Hampus Söderlund men han tränar en hel del. För att hålla den nivån han gör krävs en hel del träning.

Svesse

peggy jr sa...

Berka en talang i pingis är inte en som springer milen på 20 minuter hoppar 100 hopp i sekunden när dom är 11 år då är det en talang i friidrott en talang i pingis får över bollen med lite feeling när man är 7år. Fysen kan man träna upp inte känslan.

Husmor sa...

Vem är så dum så personen tror att man inte kan träna upp känslan??

Anonym sa...

Husmor känslan har man eller inte bara att titta på berka och tigern nån av dom har tränat hela livet den andra tar det lugnt och vinner ändå.

coachadde sa...

måste också försvara tran lite... tränar på dom pass han sagt innan säsongen att han ska köra. är med på alla läger som han blir uttagen till. hoppar aldrig över fysen som vi kör på passen. så visst tränar han. sen går han faktiskt bara på högstadiet och har inte kört igång fysen max ännu men det är nog det lättaste att hämta igen på dom som inte går lika mycket i skolan (menar då utomlands + äldre spelare) tror ändå att han har bra grund fys att stå på, för han är aldrig skadad.